גורמים בליכוד לכיפה: כחלון אינו מעוניין שפינוי עמונה יירשם על שמו

מסתמן כי חוק ההסדרה יעבור בקריאה טרומית לאחר ששר האוצר נכנע ללחצי הקואליציה ולמרות הצהרותיו כי לא ייתן יד לפגיעה בבית המשפט העליון יצביע בעדו

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 16/11/16 11:24 טו בחשון התשעז

גורמים בליכוד לכיפה: כחלון אינו מעוניין שפינוי עמונה יירשם על שמו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חוק ההסדרה יעלה היום לקריאה טרומית במליאת הכנסת. גורמים בליכוד מסרו ל'כיפה' כי ההערכות הן ששר האוצר ויו"ר מפלגת "כולנו", משה כחלון, לא יורה לחברי מפלגתו להתנגד לחוק. כחלון ככל הנראה חושש מכך שבמידה וחוק ההסדרה לא יעבור- פינוי עמונה יירשם על שמו. שר האוצר, על פי ההערכות, אינו מעוניין בפינוי עמונה ברקורד הפוליטי שלו. השר ככל הנראה יתנגד לחוק בעצמו אך יותיר לחברי סיעתו את החופש להצביע כרצונם.

שר האוצר כחלון הודיע אתמול כי יתנגד לחוק ההסדרה במידה והוא פוגע במעמדו של בית המשפט העליון. בבית היהודי איימו בתגובה, לא בפעם הראשונה, כי לא יתמכו בתקציב המדינה הדו- שנתי לשנת 2017-2018 שאמור לעבור בקרוב.

כלל חברי הכנסת ושרי הקואליציה קיבלו בשעה האחרונה הודעת SMS מאבי רואה, יו"ר מועצת יש"ע בה נכתב כי "ההתיישבות נתונה לאיומי ארגוני השמאל המנסים לפגוע בישובים דרך בית המשפט. בעיה זו מחייבת חקיקה אמיצה וחכמה. חוק ההסדרה בניסוח החדש שלו יכול להיות הפתרון המשפטי הנכון. החוק יסייע למערכת המשפט להתמודד עם עתירות מהשמאל שיכולות להביא להרס מיותר של בתים ושכונות בהתיישבות. אנו קוראים לך לתמוך בחוק ההסדרה שיעלה היום לדיון בכנסת" כתב רואה בשם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון.

אתמול פורסם ב'הארץ', כי גורם במפלגת 'כולנו' אישר שבכירים בליכוד מפעילים על המפלגה לחצים כבדים על מנת שהמפלגה תטרפד ותמנע את קידומו של החוק. "בליכוד אמרו לנו במפורש שהם יודעים שהחוק לא נכון והוא לא יעזור להתיישבות" אמר ל"הארץ" גורם במפלגה שהוסיף כי בליכוד יש מתנגדים לחוק שחוששים להביע את דעתם בפומבי.

כזכור, חברי כנסת רבים מהליכוד, כולל שרי המפלגה, התחייבו בעבר לתמוך בחוק ההסדרה, על אף התנגדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפני כחודשיים חתמו 25 חברי כנסת ושרים מהליכוד על מכתב הקורא להסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון ולהעביר את חוק ההסדרה.