גורמים בירושלים: הרב בן דהן מנסה לדחוק את מועמדותו של הרב אריה שטרן

בכירים בציונות הדתית בבירה מאשימים את הרב אלי בן דהן בניסיון להכשיל את מועמדותו של הרב שטרן לתפקיד הרב הראשי לעיר. בלשכת הרב בן דהן - מכחישים

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 28/11/13 17:34 כה בכסלו התשעד

גורמים בירושלים: הרב בן דהן מנסה לדחוק את מועמדותו של הרב אריה שטרן
יחצ, צילום: יחצ

לאחר חשיפת כיפה בדבר קידום מועמדותו של הרב שמואל אליהו לתפקיד רבה הראשי של ירושלים, בין היתר בתמיכת ניר ברקת ראש העיר והרב אלי בן דהן סגן השר לשירותי דת, גורמים בעיר ירושלים אומרים לכיפה כי ”הרב בן דהן דוחה את הבחירות כדי להפיל את הרב אריה שטרן, שנבחר כמועמד הציונות הדתית לתפקיד“.

לפני כשבועיים קבע בית המשפט העליון כי על משרד הדתות ועיריית ירושלים להסביר תוך 90 יום מדוע הם אינם קובעים תאריך בחירות לרבנות הראשית לירושלים.

בשיחה עם כיפה אומרים אותם גורמים כי הרב אריה שטרן, שנבחר בבחירות דמוקרטיות על ידי פורום רחב של רבנים מהציונות הדתית וכן זכה לתמיכת פורום בתי הכנסת הציוניים בעיר, מתקרב אל גיל 70 שהוא גיל הסף למועמדות לרבנות העיר. לטענתם, הרב אלי בן דהן יודע שלא יוכל לבטל את התמיכה הרחבה לה זוכה הרב שטרן ולהריץ מועמד מולו, ולכן דוחה את תאריך הבחירות על מנת שהרב שטרן יחלוף את גיל 70 ואז יוכל הרב בן דהאן להריץ את מקורבו - הרב שמואל אליהו.

מי שצפוי להתנגד למהלך הן הסיעות המעורבות דתיים-חילוניים בעיר ירושלים, 'התעוררות' ו'ירושלמים', שהתחזקו משמעותית בבחירות האחרונות, והעשויים למנוע את המהלך בעירייה. מבירור בעיריית ירושלים עולה כי אלה עוסקים בשבועות הקרובים על הרכבת הקואליציה בעיר ומיד לאחר מכן יהיו מוכנים להתנעת הליך הבחירות.

מה שגרם בשנה האחרונה לדחיית הבחירות לרבנות הם הבחירות לכנסת, לרבנות הראשית ולעיריית ירושלים שמבחינה משפטית לא אפשרו את קיום הבחירות. היום, אחר כל אלה ואחר הרכבת הקואליציה תסתיים בשבועות הקרובים לא יהיה מניעה לקיום הבחירות. השאלה האם סגן השר בן דהן יקדם את הנפקת תהליך הבחירות בטווח החצי שנה הקרובה או שמא ידחה זאת ובכך יפיל את מועמדותו של הרב אריה שטרן שנבחר על ידי בתי הכנסת בעיר ירושלים. בסביבת הרב בן דהן דוחים את הטענה כי הוא דוחה את ההליך על מנת לקדם את מקורבו הרב שמואל אליהו.

עו"ד אילן קמינצקי, יו"ר פורום בתי הכנסת הציוניים בירושלים, אומר כי בפורום ”משוכנעים שהבית היהודי יקדם את הנושא בשבועות הקרובים וכמוהם ראש העיר ניר ברקת הבטיח לקדם את התהליך. הרב אריה שטרן הוא המועמד היחיד של הציונות הדתית".

בלשכתו של הרב בן דהן מסרו בתגובה לכיפה כי "הצעד הראשון צריך להיעשות על ידי העירייה. עליה להחליט אם נציגיה בגוף הבוחר ישתנו או יוחלפו.כדי לקבל החלטה זו, על העירייה להקים קואליציה ולהביא את נציגיה לאישור מועצת העיר. עם קבלת עמדת העיריה, יחל תהליך הבחירה“.

בהתייחס לקידום מועמדותו של הרב שמואל אליהו אמרו בלשכתו של הרב בן דהן כי ”כדאי שמי שמפיץ את הידיעה כביכול על מועמדותו של הרב שמואל אליהו יידע אותו גם על העניין, לנו בטח אין קשר לכך“.