גורמים בבית היהודי: הרב יוסף מביא אותנו לגיור שלא ע"פ ההלכה בגלל שיקולים פוליטיים

גורמים בבית היהודי מותחים ביקורת נוקבת ביותר על הרב הראשי יצחק יוסף. הרב דרוקמן וסגן השר בן דהן ביקשו להיפגש עם הרב הראשי ולא נענו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/07/14 21:00 יט בתמוז התשעד

גורמים בבית היהודי: הרב יוסף מביא אותנו לגיור שלא ע"פ ההלכה בגלל שיקולים פוליטיים
שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0, צילום: שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0

ביקורת נוקבת ביותר מצד גורמים בבית היהודי על רקע חוק הגיור. הערב (ה') אושר כי הבית היהודי וחבר הכנסת אלעזר שטרן הגיעו להסכמות בנושא חוק הגיור. על פי ההצעה, החוק יהפוך להחלטת ממשלה ויעבור כבר ביום ראשון הקרוב. בעקבות ההחלטה ביקשו זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן וסגן השר לשרותי דת הרב אלי בן דהן, להיפגש הערב עם הרב הראשי יצחק יוסף אך נענו בשלילה.

בבית היהודי זועמים בעקבות הסירוב לפגישה. לדבריהם המפלגה עמדה על כך שכל גיור ייבדק על ידי הרב הראשי או מי מטעמו, הגיור יעשה על פי כללי ההלכה וכל נושא הרפורמים ירד מהפרק. "הרב יצחק מביא אותנו לגיור שלא על פי ההלכה בגלל שיקולים פוליטיים", הם זועמים ותוקפים בחריפות כמעט חסרת תקדים.

בחודשים האחרונים טוענים גורמים בציונות הדתית כי הרב יצחק מונע משיקולים פוליטיים, כשעל פי הטענות על אוזנו לוחש יו"ר ש"ס אריה דרעי. בבית היהודי פעלו בשיתוף פעולה עם הרב הראשי אך נראה כי החיבור בין הציונות הדתית לראשי הספרדים, אשר היה הדוק בחודשים האחרונים חזק ביותר על רקע חוק הגיור, נקרע. ייתכן מאוד כי בעקבות התבטאויות הגורמים בבית היהודי יקדמו במפלגת הציונות הדתית את החלטת הממשלה בנושא הגיור בניגוד לעמדת הרבנים הראשיים.

מלשכת הראשון לציון נמסר:
מצער מאוד שיש בבית היהודי מי שמעדיפים להפיץ שקרים תחת התמודדות עם האמת.
האמת היא, שכל בכירי הרבנים בצינות הדתית הציגו היום עמדה ברורה ותקיפה נגד המהלכים של ״הבית היהודי״ בנושא הגיור ונגד החלטת הממשלה הצפויה בנושא.
הראשון לציון נפגש עם הרב דרוקמן רק לפני ימים ספורים וקיבל ממנו הבטחה מפורשת כי כל נושא הגיור יוכפף אך ורק לרבנות הראשית. לצערנו, שוב הוכח כי מי ששולט בכל נושאי דת ומדינה כיום היא מפלגת התנועה וח״כ אלעזר שטרן.

לשכתו צרפו תמונה מלפני שבוע וחצי של פגישת הרב יצחק יוסף והרב חיים דרוקמן

(צילום: לשכת הרב יצחק יוסף)