ג'ון קרי: נתניהו התחייב לשתי מדינות. שרים בממשלה טוענים ההפך

שר החוץ האמריקאי קרי תקף בנאומו אמש את התנהלות ממשלת ישראל והתייחס לעמדותיו של השר בנט הסותרות את עמדת רוה"מ. ח"כ יוגב: "המציאות הוכיחה שכל הערכותיו ופעילותו המדינית של ג'ון קרי בגזרות שונות בעולם, היו שרשרת של טעויות וכשלים"

חדשות כיפה נריה כנפו, כיפה 06/12/15 08:41 כד בכסלו התשעו

ג'ון קרי: נתניהו התחייב לשתי מדינות. שרים בממשלה טוענים ההפך
Yossi Zamir, פלאש 90, צילום: Yossi Zamir, פלאש 90

"ראש הממשלה נתניהו אמר שהוא מחויב לשתי מדינות, אבל במקביל, שרים בממשלה שלו אומרים שלעולם לא תהיה מדינה פלסטינית. התנהלות ישראל והפלסטינים מובילה למציאות של מדינה אחת, דו-לאומית". כך הזהיר אמש (שבת) שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי באירוע של פורום סבן.

קרי התייחס בדבריו לאמירותיו של השר נפתלי בנט שמצהיר שלא תיכון מדינה פלסטינית בארץ ישראל בניגוד לעמדת ראש הממשלה נתניהו. עוד הזהיר קרי כי בהיעדר התקדמות מדינית אמיתית לכיוון של שתי מדינות, הרשות הפלסטינית עשויה לקרוס בזמן הקרוב. "בישראל מבינים את המשמעויות של זה?", תהה קרי בנאומו ב"פורום סבן" שנערך בוושינגטון.

קרי הזהיר מפני קריסת הרשות הפלסטינית שמהווה כוח צבאי ומשטרתי שמרסן את האלימות באזור יהודה ושומרון כדבריו. "האם בפעם הבאה, ישראל תהיה מוכנה לשלוח בעצמה עשרות אלפי חיילים כדי לדאוג לכך?" שאבל קרי והזכיר כי הרשות הפלסטינית מנהלת כוח משטרתי בהיקף של עשרות אלפי שוטרי הרשות. עוד אמר קרי לישראל יש אינטרס מובהק לחזק את אבו מאזן על ידי מחוות כלכליות ואזרחיות.

שר החוץ האמריקאי קרי הצביע גם על בעיות ברשות הפלסטינית הדורשות תיקון ובניהן: הסתה נגד ישראל, ושחיתות פנימית. הוא הוסיף כי המאבק בהסתה צריך לכלול גם את שינוי ספרי הלימוד במערכת החינוך הפלסטינית, הכוללים כיום הסתה נגד ישראל ואנטישמית בוטה.

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) הגיב הבוקר לדברים של קרי ואמר "עם כל הכבוד והתודה לידידתנו ארצות הברית, המציאות הוכיחה שכל הערכותיו ופעילותו המדינית של ג'ון קרי בגזרות שונות בעולם, היו שרשרת של טעויות וכשלים: במצרים, באוקריאנה, בסוריה וגם בישראל". עוד הוסיף יוגב ואמר על יו"ר האופוזיציה ושר החוץ האמריקאי: "דעותיהם של קרי ובוז'י הרצוג, מנותקות מאמונת ישראל, מהמציאות הביטחונית ומאחריות. ישיבתנו ביהודה ושומרון היא הערובה לביטחונה של מדינת ישראל".