ג'אלול: אלפים הגיעו לקברו של הרב קוק בהר הזיתים

למעלה מ-8000 איש הגיעו לקברו של הראי"ה קוק זצ"ל לרגל יום פטירתו. במהלך משמר לילי התקיימו הרצאות גדולי הרבנים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/08/14 14:40 ג באלול התשעד

ג'אלול: אלפים הגיעו לקברו של הרב קוק בהר הזיתים
יחצ, צילום: יחצ

למעלה מ8000 איש הגיעו הבוקר (ו') ואתמול בלילה לקברו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, מורה דרכה של הציונות הדתית, לרגל יום פטירתו החל היום, ג' אלול. זאת בהמשך ל'משמר' לימוד התורה שהתקיים הלילה בהר הזיתים.

במהלך היום עלה הציבור הרחב להתפלל ולשאת תפילה להצלחת מדינת ישראל, לרפואת חיילי צה"ל הפצועים ממבצע צוק איתן ואמירת פרקי תהילים.

(צילום: יחצ)

במהלך המשמר הלילי התקיימו הרצאות ושיעורים מפי הרב דוד לאו הרב הראשי לישראל, ראש ישיבת אור עציון הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב שפירא ראש ישיבת מרכז הרב, הרב אלישע וישליצקי ועוד. כמו כן התקיימה התוועדות המונית עם הרב יהושע שפירא והזמר יצחק מאיר, כמו גם סיור עם אלידע בר שאול על רבני ירושלים. הציבור הרחב לא נרתע והגיע, על אף זריקות אבנים חוזרות ונשנות שהשליכו לעברו ערבים בדרך.

בין הנוכחים הרבים הגיעו גם שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, שייסד את המסורת לפני 4 שנים, סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן, הרב זלמן ברוך מלמד, הרב עמיאל והרב מרדכי שטרנברג, ראשי ישיבת הר המור, הרב אלי בזק ומנכ"ל המשרד לשירותי דת אלחנן גלט.

(צילום: יחצ)

(צילום: יחצ)

השר אורי אריאל, שהינו כהן, קיבל את הבאים הבוקר בכניסה למתחם, במצפה רחבעם (על שם רחבעם זאבי, גנדי, ז"ל), ואמר בעקבות הצלחת העלייה: "אני נרגש לראות את האלפים שבאים לכבודו של מרן הרב קוק. המסורת החשובה שהתחלנו הולכת וצוברת תאוצה ואני מאמין שהיא תמשיך ותגדל. תורתו של הרב קוק מעמידה דורות של תלמידי חכמים שעוסקים בכל תחומי העשייה בחברה הישראלית ואשרינו שאנו זוכים להיות מאלה שהולכים לאורו"

(צילום: יחצ)

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן: "אני שמח ליזום את האירוע הזה כבר שנה שנייה ברציפות ולהרוויח שתי מטרות חשובות באירוע אחד: עלייה לקברו של הרב קוק וחיזוק ירושלים המאוחדת ובית העלמין הר הזיתים".

מנהל מועצת בתי העלמין בירושלים, הרב הלל הורוביץ: "אלפים בלילה של התעלות והתחברות עם מרן הרב קוק זצל בהר הזיתים לציון 79 שנים לפטירתו. עם ישראל חוזר באלפיו להר הזיתים".

(צילום: יחצ)