ב-GOLF & Co הפלסטינים כבר קיבלו מדינה

חברת העיצוב והאופנה GOLF & Co מוכרת גלובוס עליו מופיעה פלסטין לצדה של מדינת ישראל. "טעות של היצרן בחו"ל התחלנו לפעול להורדת המוצר מהמדפים"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 21/03/16 17:07 יא באדר ב'

ב-GOLF & Co הפלסטינים כבר קיבלו מדינה
גיל הלוי, צילום: גיל הלוי

חברות מסחריות מצליחות לעורר מפעם לפעם סערות פוליטיות לפעמים בכוונה ולעתים כטעות שנובעת מחוסר שכל. הפעם נפלה ברשת חברת GOLF & Co - גולף אנד קו, שם קיבלו הפלשתינים מדינה על הגלובוס מבלי להתאמץ ומבלי לקבל את אישור האו"ם לכך.

התמונה צולמה בסניף ביל"ו של החברה על ידי אחד הלקוחות שנדהם לגלות על פני גלובוס קישוט את פלסטין לצדה של ישראל או יותר מדויק בדרומה. נקיטת עמדה פוליטית מופעלת גם על ידי חברת פייסבוק שבאופן שיטתי מעניקה מיקומים על פי כפרים ערבים ולא על פי הערים הישראליות שגדולות פי כמה. לאחרונה הובעה ביקורת נגד פייסבוק שכותבת "רמת הגולן - ספרד". בפייסבוק עד עתה סירבו להתייחס למחאה בנושא והם ממשיכים להתנהל באותה הצורה.

(צילום: גיל הלוי)

מי שנכנע למחאה תקשורתית סביב פריט האופנה היא חברת H&M שהורידה לאחרונה מהמדפים צעיף בדמות הטלית, בשל מחאה תקשורתית. כזכור, טענו רבים כי הוא דומה לטלית, וכי הדבר מבזה את תשמיש הקדושה. החברה אף פרסמה התנצלות רשמית שבה נכתב כי "לא הייתה כל כוונה לפגוע באף אדם". בתגובתה הרשמית של H&M לדברים נאמר, כי "החברה מתנצלת בפני לקוחות שנפגעו, ומדגישה שלא הייתה כל כוונה לפגוע באף אדם. פסים הם אחד מהטרנדים הבולטים העונה, וההשראה לעיצוב הצעיף לא הגיעה מהטלית. לאור רגישות הנושא, הפריט הנ"ל לא יימכר בחנויות הרשת בישראל".

מ-GOLF & Co נמסר בתגובה ל'כיפה': "מדובר בטעות של היצרן בחו"ל ואנו מצרים על כך בכל ליבנו. ברגע שגילינו את הטעות, התחלנו לפעול להורדת המוצר מהמדפים באופן מיידי".