בת גלים שאער: ״מרגישה שהוסרו המחיצות בין החברה הדתית לחילונית״

בכנס ´הלילה לא לומדים תורה´ בתל אביב השתתפו אופיר ובת גלים שער. "אתמול אמרה לי בת גלים שאהבת חינם זה לאהוב את החן שיש בכל אחד, בצורה מכבדת ובעין טובה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/08/14 16:35 ט באב התשעד

בת גלים שאער: ״מרגישה שהוסרו המחיצות בין החברה הדתית לחילונית״
מירה לשם, צילום: מירה לשם

בת גלים ואופיר שער הוריו של גל-עד שער הי"ד, לקחו אמש (ב') חלק בכנס ׳הלילה לא לומדים תורה׳ במרכז הקהילתי רוזין ברמת אביב בהנחיית שני ליטמן. בכנס השתתפו למעלה מ- 200 תושבי האזור שנכחו בקריאת מגילת איכה ובפנאל מרכזי.

בדבריה סיפרה בת גלים סיפרה על האחדות שהמשפחה מרגישה מאז המקרה הטרגי. ״גילינו שעם ישראל אוהב, גאה ועוצמתי. אנחנו מסתובבים ברחבי הארץ ומרגישים שהוסרו המחיצות בין החברה הדתית לחילונית. נראה שאנחנו בתהליך שבסופו נוכל להכיל בתוכנו גם דברים הנראים כסותרים״.

״פעם חשבנו שיש בארץ קבוצות של דתיים וחילונים, ובחודש וחצי האחרון הבנו שבסופו של דבר נוכל לחיות עם כל מיני סוגים של אנשים גם אם אמונתם שונה", הוסיפה בת גלים.

דווקא בערב בתשעה באב אנחנו צריכים להפנים שיכולה להיות בינינו אחדות גם אם אין אחידות״, ציינה. עוד הוסיפה: "עלינו להסתכל על החלק הפנימי שיש לזולתנו ולא משנה מה יש לו על הראש. בנוסף, כל אדם צריך להרגיש אחריות לדברים שהוא אומר וגם לעיתים לא לומר כל מה שהוא חושב בשל החשש בפגיעה במי שעומד מולו. ישנה חשיבות לשיח פתוח ופלורליסטי אבל עם גבולות ששומרים על התנהלות מכבדת ונעימה".

"כחברה ישראלית שבסופו של דבר המאחד משמעותי וחזק מהמפלג אנחנו יודעים להסיר מחיצות ולהילחם יחדיו באותו המקום, ונראה שאנו מצויים בתהליך משמעותי שבסופו נוכל להכיל בתוכנו גם דברים הנראים כסותרים", אמר אופיר שער. "אתמול אמרה לי בת גלים כי אהבת חינם זה לאהוב את החן שיש בכל אחד בצורה מכבדת ובעין טובה".

עוד סיפר כי "כאשר למדתי בישיבת הר עציון הרבנים אהרון ליכטנשטיין ויעקב מדן מהישיבה חשבו אחרת ועדיין היו הרבנים שלי באותה המידה. לפני חודש וחצי אולי המילים האלו היו נשמעות כמו סיסמא אבל העובדה שעם ישראל היה בשבילנו והרגשנו את החיבוק האדיר שלו ואת התחושה שאנחנו לא לבד".