בתשובה ל"נכבה", קוראים המתיישבים: הניפו דגלי ישראל

פעילים מקרב מתיישבי השומרון יחלקו היום את דגלי ישראל בעשרות צמתים מרכזיים, בתשובה לאירועי "יום הנכבה" שמציינים הפלסטינים. בני קצובר: "זו תשובה המשדרת בטחון בצדקת דרכנו"

חדשות כיפה אורי פולק 15/05/11 00:00 יא באייר התשעא

בתשובה ל"נכבה", קוראים המתיישבים: הניפו דגלי ישראל
דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

לקראת אירועי "יום הנכבה" אותם מציינים היום (א') הפלסטינים, מציעים המתיישבים "תשובה ציונית הולמת". ועד מתיישבי השומרון מתכנן היום מפגן חלוקת דגלי ישראל בעשרות צמתים מרכזיים ברחבי הארץ, כדי להעלות את המוראל הלאומי, מול קריאות ההסתה.

בסוף השבוע האחרון קרא לאזרחי ישראל ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, להניף היום על רכביהם ובתיהם, כמו גם על חשבונות הפייסבוק שלהם, דגלי ישראל. באיגרת אישית שהעביר מסיקה לכלל תושבי השומרון, קרא מסיקה להניף את הדגל בגאווה: "ביום ראשון הקרוב, נניף כולנו בגאווה ובגאון את דגל ישראל".

"'יום הנכבה' הוא בתרגום לעברית 'יום השואה', כך בחרה הנהגת הרשות ה'פלשתינית' לכנות את הקמת מדינת ישראל. ואכן, אין להתפלא על כך, בשעה שמי שעומד בראש אותה רשות טרור הוא מכחיש השואה אבו-מאזן", טוען מסיקה. לדבריו, "השנה מנסה הרשות הפלסטינית להעצים את אירועי יום זה, כשלב תעמולתי בדרך לאיום ההכרזה החד-צדדית על מדינה בחודש ספטמבר הקרוב".

מסיקה מציין כי לדעתו הפלסטינים "יודעים היטב כי על פי החוק הבינלאומי רק מי ששולט בשטח יכול להקים מדינה, ומדינת ישראל לשמחתנו היא זו ששולטת בו. היום נניף את הדגל בגאון, ונאמר לעולם: עם ישראל חי".

בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, טען בנוסף כי "כמענה לדה-לגיטמציה שמשדר השמאל הקיצוני בישראל להקמת המדינה היהודית, אני מאמין שפעולה פשוטה כמו הנפת דגל ישראל ביום זה תשדר בטחון ואמונה בצדקת דרכנו. זו התשובה הפשוטה ביותר לניסיונות לעורר היסטריה ולחץ לקראת ספטמבר".