בתל אביב מתלבטים האם להשכיר אופניים גם ביום הכיפורים

מחזיק תיק התחבורה בעיר הביע התנגדות להפעלת המערך העירוני להשכרת אופניים גם ביום כיפור: "לא צריך לעורר ויכוחים בשביל יום אחד בשנה שהוא מקודש לעם הזה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/08/12 12:13 יא באלול התשעב

בתל אביב מתלבטים האם להשכיר אופניים גם ביום הכיפורים
stevendepolo-cc-by, צילום: stevendepolo-cc-by

בעיריית תל אביב מתלבטים האם להפעיל את מערך השכרת האופניים "תל אופן" הפועלת ברחבי העיר, גם במהלך יום הכיפורים הקרוב. מחד, גורמים דתיים דורשים כמובן להשבית את השירות במהלך היום הקדוש. מאידך, התושבים החילוניים טוענים כי אין סיבה להפסיק את השירות לתושבים במהלך יום הכיפורים, שמתאפיין ברחוב החילוני גם באווירה של רכיבה על אופניים בחוצות הערים.

מחזיק תיק התחבורה בעיר, משה טיומקין, טוען כי "לא צריך לעורר ויכוחים בשביל יום אחד בשנה שהוא מקודש לעם הזה". טיומקין הסביר ל-Ynet כי הוא "בדעה שלא צריך להפעיל את השירות ביום הכיפורים. אתה צריך להפעיל מערכת שלמה, כולל מרכז הפעלה ופקידים ומערכת אלקטרונית שמפעילה 150 תחנות. זה לא רק לקחת אופניים ולרכוב".

גם חבר מועצת העיר מטעם ש"ס, בנימין בביוף, הביע התנגדות להפעלת המערך ביום הכיפורים. "זה יום שאין מקודש ממנו, וזה שכמה ילדים נוסעים באופניים לא צריך לתת לזה לגיטימציה", הוא אומר, "בעיר אין כפייה דתית ולא מציקים לאלה שכן ייסעו, אבל לא ייתכן שגוף עירוני יפעיל שירות כזה. זה פוגע ברגשות שלנו, זה לא צריך להיות, ואני מבטיח לך שזה לא יהיה. כמו שאין תחבורה ציבורית בשבת בעיר, גם כאן אעמוד על המשמר שזה לא יקרה".

בעיריית תל אביב מסרו כי "בשלב זה העירייה בוחנת חלופות שונות להפעלת המערך".