בתי הספר בחמ"ד יחוייבו בפחות שעות תורניות

עד כה התחייבו בתי הספר לכך ש-40% משעות הלימוד יוקדשו ללימודי קודש. בעקבות לחץ הורים נעתר יו"ר החמ"ד להורדת הסף אל ה-20%

חדשות כיפה אורי פולק 26/07/11 09:28 כד בתמוז התשעא

בתי הספר בחמ"ד יחוייבו בפחות שעות תורניות
andrea2382-cc-by, צילום: andrea2382-cc-by

בתי הספר במנהל לחינוך דתי יוכלו להפעיל שיקול דעת בהיקף לימודי הקודש אליהם הם מחויבים. עד כה, התחייבו בתי הספר להשקיע כ-40% משעות הלימוד בלימודי קודש, אך כעת, בעקבות לחץ מצד הורים רבים בחמ"ד, נעתר יו"ר החמ"ד אברהם ליפשיץ וקבע את היקף שעות הקודש המינימלי על כ-20% בסך הכל.

מדובר בפשרה אליה נעתר המנהל לחינוך דתי בעקבות פניות רבות של ועדי הורים מרחבי הארץ, אותן קידם יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, המכהן גם כיו"ר ועדת המשנה לחינוך ממלכתי דתי בועדת החינוך. ח"כ אורלב הציע לליפשיץ כי תתאפשר גמישות רבה יותר למוסדות החינוך בתוכנית הלימודים, על פי אופיים של בתי הספר.

ואכן, כאמור, בחמ"ד נעתרו לראשונה להורדת סך שעות לימודי הקודש, מתוך הבנה כי מנהלי בתי הספר וקהילות חינוכיות יוכלו להפעיל שיקול דעת במתן של כ-20 אחוז מהשעות. אורלב ציין כי הוא תומך בהחלטה זו ומקווה כי יראו בה פשרה אשר מקובלת על כל הצדדים ובכך תמנע מחלוקת מיותרת.

"הואיל ותחת כיפת החמ"ד קיימים מוסדות חינוך ממ"ד על כל רצף השקפות העולם, הדעות ואורח החיים הציוני דתי, המלצתי לאפשר לכל קהילה חינוכית להביא לידי ביטוי את אופייה ובלבד שליבת תכנית הלימודים הכללית ושל החמ"ד תישמר כראוי, על-פי הגדרות של המשרד ושל החמ"ד", ציין ח"כ אורלב שהוסיף כי הוא "מברך את ד"ר ליפשיץ על החלטתו והמדיניות החינוכית בה הוא מוביל את החמ"ד".