בתו של ח"כ מוזס תומכת בעליזה לביא: "מהווה כתובת עבור הנשים החרדיות"

היידי מוזס, בתו של יו"ר סיעת "יהדות התורה", יצאה להגנתה של ח"כ עליזה לביא לאחר שח"כ משה גפני תקף אותה וכינה אותה "צבועה". לדברי מוזס, דבריו של גפני "מעידים עד כמה הוא מנותק"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 14/11/13 08:43 יא בכסלו התשעד

בתו של ח"כ מוזס תומכת בעליזה לביא: "מהווה כתובת עבור הנשים החרדיות"
יחצ, צילום: יחצ

ח“כ עליזה לביא זכתה אמש לתמיכה מפתיעה, דווקא ממי שהייתה חרדית לשעבר: היידי מוזס, בתו של ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס, יו"ר סיעת יהדות התורה, פרסמה הודעה בעמוד הפייסבוק שלה בה היא יוצאת להגנתה של לביא מול התקפותיו של ח“כ משה גפני נגדה.

אתמול העבירה הכנסת בקריאה טרומית את שתי הצעות חוק הרשויות המקומיות, שנועדו לקבוע כי כל רשימה או סיעה חייבות לכלול אישה אחת לפחות בכל שלישיית מועמדים, לאורך כל רשימת מועמדים רצופה המתמודדת בבחירות. רשימה שלא תעשה זאת, תספוג הפחתת סכום מימון הוצאות הבחירות שהן זכאיות לו לפי חוק זה בשיעור של 15%.

בעקבות הדברים תקף גפני את ח“כ עליזה לביא, לאחר שזו אמרה בדיון כי“חלק גדול מהעובדה שנשים לא הצליחו נובע מחסמים, נשים חרדיות מופלות כי הן לא יושבות בבית הזה. אתם לא מייצגים אותם ולא דואגים לזכויות שלהן“.

גפני טען: ”יש כאן הרבה צביעות. עומדת כאן חברת כנסת מיש עתיד שהיו"ר שלה הוא שר האוצר. את הצבעת נגד גננות חרדיות בחוק ההסדרים והתקציב, את מעזה לדבר נגדי? אם קירות הכנסת יכלו, אם הייתה להם נשמה, הם היו מסמיקים מרוב בושה. מה פשעו הגננות והמורות החרדיות? מה הן עשו לכן? מי שעשתה את הרוע שנלחמנו עד כלות הנפש למנוע, התנהגותה חסרת תקדים. לא הייתה בושה כזו לכנסת. לא עזרה לנו המלחמה עבורן בגלל אוטם הלב. לא נראתה צביעות כזו“.

היידי מוזס, שהשתתפה אף היא בדיון, התייחסה אל דבריו של גפני כאל ”מופע מביש בכל קנה מידה“ וטענה כי גפני התנגד ווהשתלח בח"כ לביא בבוטות שוביניסטית שגרמה לי להתכווץ בכיסאי“.

”לא סתם ח"כ גפני היה היחיד שהתלהם מול הטענות של ח"כ לביא על כך שהנשים החרדיות לא זוכות למספיק מענה מצד הסיעות החרדיות בכנסת“, הסבירה מוזס, ”דבריו של גפני אינם מייצגים את הנשים החרדיות, שמי כמוני מכירה אותן מקרוב ומכירה את המציאות בשטח. מציאות בה רובן יושבות בבית ומתוסכלות מפני שאינן מוצאות עבודה. מציאות בה הן נאלצות לקפל כביסה לאנשים אחרים ולנקות בתים של אחרים. מציאות בה הן משוועות לעזרה בסיסית בחיי היום יום ומחפשות מענה בקרב נציגי הציבור החרדים בכנסת, אך לא מוצאות אותו“.

לטענתה של מוזס, דבריו של גפני מעידים ”עד כמה הוא מנותק מהשטח“. היא ציינה כי ”למזלנו הרב יש לנו את ח"כ עליזה לביא, שמהווה כתובת עבור הנשים החרדיות ומנסה למצוא פתרונות לצרכים שלנו“.