בתום השבעה לרצח בורובסקי ז"ל: נשות יצהר הפגינו בצומת תפוח

קבוצת נשים וילדים מיצהר קיימה משמרת נוכחות יהודית בצומת תפוח, מקום הירצחו של אביתר בורובסקי ז"ל בשבוע שעבר: "ההפקרות חייבת להפסק"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/05/13 13:03 כז באייר התשעג

בתום השבעה לרצח בורובסקי ז"ל: נשות יצהר הפגינו בצומת תפוח
דובר יצהר, צילום: דובר יצהר

עם תום ימי השבעה על הרצחו של אביתר בורובסקי ז“ל, תושב יצהר שנרצח בצומת תפוח ביום שלישי שעבר, הגיעו אתמול (ב‘) למקום הרצח קבוצת נשים וילדים מיצהר וקיימו במקום משמרת נוכחות יהודית. הערב ובימים הקרובים מתכוננת הקבוצה לקיים משמרות דומות יחד עם נשים מיישובים שכנים ואף להחריף את צעדי המחאה.

"בעקבות ערב התחזקות שנערך לנשות היישוב יצהר, קיבלנו על עצמנו לצאת בקריאה ברורה ולהציף את העובדה שהרצח קרה בגלל ההפקרות הביטחונית המתמשכת בצומת תפוח. גם אחרי הרצח, כאילו לא קרה כלום, התנועה הערבית בצומת תפוח נמשכת כסדרה ללא בידוק וללא מחסומים, ערבים יכולים לחלוף באופן חופשי על פני נשים ונערות שעומדות בתחנות האוטובוס", מתארת סמדר שפירא, ממארגנות המשמרת.

הקבוצה שהתה בצומת בזמן בו חוזרים תושביהם של יישובי גב ההר מעבודתם. הנשים חילקו כרוזים לנהגים ולטרמפיסטים, וגירשו ערבים שהתקרבו לתחנות האוטובוס. בשל הנוכחות היהודית, חלו שיבושים בתנועת כלי רכב פלסטינים. שוטרים שהגיעו למקום מנעו מהנשים לרדת אל הכביש. חיילים ושוטרי משמר הגבול הרחיקו את הערבים לעבר השני של הכביש.

"לא ניסינו לחסום את הצומת אלא להעביר את המסר שערבים לא יכולים לעבור בצומת ללא הפרעה באופן שמסכן חיי יהודים", מוסיפה שפירא, "יש עניין שדווקא נשים וילדים ירימו קול צעקה במובן הנפשי, לאו דווקא הפיזי. עבור נשים שנוסעות כאן יום יום עם ילדיהן ועומדות בתחנות עם ילדים, זה עניין מהותי. ההפקרות הזו חייבת להיפסק".