בתוך שלוש שנים: מבנה קבע לישיבת "נווה דקלים" באשדוד

הישיבה שפונתה לפני שש שנים בהתנתקות, יוצאת למכרז להקמת מבנה קבע בעיר אשדוד. "מקווים להמשיך לפעול, לחנך ולהפיץ תורה", אומרים בישיבה

חדשות כיפה אורי פולק 07/08/11 16:29 ז באב התשעא

בתוך שלוש שנים: מבנה קבע לישיבת "נווה דקלים" באשדוד
יח"צ, צילום: יח"צ

ישיבת ההסדר "נווה דקלים" שפונתה לפני שש שנים במסגרת יישום תוכנית ההתנתקות, יוצאת סוף סוף למכרז לבניית משכן קבע בעיר אשדוד. לאחר משא ומתן מתמשך עם מנהלת "תנופה", האחראית על מצבם של המפונים, פורסם המכרז לבנייה אשר יוביל להקמת הקמפוס תוך 3 שנים.

הישיבה, אשר הוקמה לראשונה בימית, הוקמה מחדש לאחר פינוי ימית בנווה דקלים בשנת 1984. עם יישום תוכנית ההתנתקות פונתה הישיבה ולאחר מכן הוחלט על ידי סגל מחנכיה להמשיך את הלימוד והעשייה מהעיר אשדוד, מתוך רצון להמשיך, מתוך המקום החדש, את הרוח והעשייה שאפיינו את הישיבה בתקופת פעילותה בגוש קטיף.

מאז הפינוי מנווה דקלים, שוכנת הישיבה בקרוונים אשר נרכשו על ידי עיריית אשדוד. פרויקט הבניה החדש בהיקף של כ-6,000 מ"ר מוערך בעשרות מיליוני שקלים ויכלול בית מדרש, כולל, כיתות לימוד, ספרייה, חדר אוכל ומטבח, משרדים, מגורי תלמידים ומגורי צוות. המבנים החדשים צפויים להבנות תוך שלוש שנים ויתנו מענה לכ-220 תלמידים.

בישיבת "נווה דקלים" טוענים כי בניית המכרז נעשתה במשך ארבע השנים האחרונות, בהתנדבות של נציגים רבים מטעם מנהלת "תנופה" ומטעם האדריכלים, יועצי התכנון ומנהל הפרויקט, שהתגייסו לטובת הרעיון. "כולנו תקווה שעם יציאתנו למכרז גם הם יקבלו את שכרם", אומר שלמה ונחוצקר, מנהל הישיבה, שמציין כי "אנו תפילה לבורא עולם שיטע בנו את הכוחות הנדרשים להמשיך לפעול, לחנך, ללמד ולהפיץ את תורת ארץ ישראל בעיר אשדוד".