בתגובה להכרזה הפלסטינית: "יום העצמאות" ביהודה ושומרון

המועצות האזוריות שומרון ובנימין נערכים להכרזה על מדינה פלסטינית, בתליית דגלי ישראל בכל רחבי המועצות, זאת במקביל לתהלוכות המוניות של תושבים שיקראו לסיפוח יו"ש לישראל

חדשות כיפה אורי פולק 18/09/11 15:23 יט באלול התשעא

במועצות האזוריות שומרון ובנימין נערכים להכרזה על מדינה פלסטינית: ועדי המועצות החליטו לתלות החל מהיום (א') דגלי ישראל ודגלי המועצות בצמתים המרכזיים ביהודה ושומרון, זאת בתגובה להכרזה הפלסטינית ובעד החלת הריבונות על אותם שטחים.

במקביל יחלקו פעילי המועצות דגלים בצמתים מרכזיים, לרכבים עוברים ושבים של תושבי המקום והמבקרים בו. כמו כן יערכו המתיישבים, ביום שלישי הקרוב, תהלוכות באזורים שונים ביהודה ושומרון ובסופם יערכו עצרות המוניות שיקראו "לא למדינת רוצחים".

אבי רואה, ראש המועצה האזורית בנימין, מסביר היום כי "אווירת יום העצמאות מחזקת את התושבים ומעבירה מסר ברור לעולם ישראל זה כאן". לדבריו ,"אין יפה וחזק יותר מאשר לתלות את דגלי הלאום בצירי הגישה המרכזיים, בהם נוסעים מתיישביי יו"ש וגם הערבים. בנוסף, אנחנו רוצים להמחיש שמי שבעל הבית פה זה עם ישראל שיש לו סמלים ודגלים והוא מניף אותם כשהוא מוצא לנכון".

גם גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, טוען כי המהלך נולד מפני ש"הערבים, המכונים פלשתינאים, מדברים על הכרזת מדינה באופן חד צדדי ודוחים כל סממן המדגיש את קיומה של מדינת ישראל באזור, אז אנו שחיים כתושבים במרחב השומרון, חושבים שזה הזמן להביא לביטוי את הריבונות של מדינת ישראל בארץ ישראל".