בשר לא כשר באולם אירועים בירושלים

פשיטה משולבת של הרבנות הראשית ומשרד הבריאות, חשפה מאות ק"ג של בשר החשוד כטרף באולם אירועים בירושלים. האולם גם חשוד בכך שהוא מציג את עצמו ככשר, למרות שאין לו תעודה המעידה על כך

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/01/17 06:46 יב בטבת התשעז

בשר לא כשר באולם אירועים בירושלים
דוברות הרבנות הראשית, צילום: דוברות הרבנות הראשית

בפעילות משותפת לרבנות הראשית ומשרד הבריאות הושמדו 350 ק"ג של בשר החשוד כטרף ונתפס בעסק שהוצג ככשר.

הבשר נמצא במהלך פשיטה שנערכה באולם האירועים "גידי יון" (לשעבר "לילות קזבלנקה") המציג עצמו גם תחת השמות "סהרה" /"תימין" / "טועמין". מדובר בעסק המשווק את עצמו כמקום כשר, המציע לציבור אפשרויות הסעדה כאולם, קייטרינג, מסעדה ושיווק אוכל מוכן, הן חלבי והן בשרי.

הפשיטה על אולם האירועים נעשתה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע למחלקת אכיפת הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל, על כך שהאולם ממשיך להציג עצמו ככשר על אף שכבר לפני מספר חודשים, במהלך פעילות אכיפה שנערכה במקום הוצג המקום ככשר בניגוד לחוק ואף הושת קנס מנהלי על בעל המקום.

(צילום: דוברות הרבנות הראשית)

מנכ"ל הרבנות הרב משה דגן מסר כי "הרבנות הראשית תמשיך לאכוף בהגינות וביעילות מקרים שבהם התגלו הונאות בכשרות כלפי צרכני הכשרות, תוך שיתוף פעולה הדוק עם שאר רשויות המדינה הנוגעות בדבר. ברצוני להודות לעובדי הרבנות על עבודתם המסורה, ועל כך שהם עושים עבודתם לילות כימים בעבודת הקודש, כדי לאפשר לציבור שומרי הכשרות לקבל אוכל כשר בתכלית ההידור".

ממשרד הבריאות נמסר כי "במהלך ביקורת שנערכה על ידי הרופאה הווטרינרית המחוזית מלשכת הבריאות בירושלים ביחד עם נציג היחידה להונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל נמצאו מוצרי מזון רגיש (עופות, בשר ומזון מוכן לאכילה) שמקורם לא ידוע, שיוצרו והוחזקו בתנאי תברואה ירודים ביותר, ללא רישיון עסק וללא רישיון יצרן הטיפול במוצרי מזון, בפרט מוצרי מזון מן החי, אחסונם ושיווקם ללא התנאים הנדרשים בחקיקה עלולים להזיק לבריאות הציבור. במהלך הפשיטה ובהוראת הרופאה הווטרינרית המחוזית הושמדו למעלה מ- 350 ק"ג מוצרי מזון רגיש."

(צילום: דוברות הרבנות הראשית)

(צילום: דוברות הרבנות הראשית)