בש"ס שוקלים להריץ את הרב אברהם יוסף לרבנות הראשית

במידה והארכת כהונתו של הרב שלמה עמאר לא תתאפשר, בוחנים בסביבתו של הרב עובדיה יוסף את הרצתו של בנו וממשיך דרכו ההלכתית, הרב אברהם יוסף, המכהן כיום כרבה הראשי של חולון

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/04/13 14:20 יט באייר התשעג

בש"ס שוקלים להריץ את הרב אברהם יוסף לרבנות הראשית
קובע עתים, צילום: קובע עתים

בש“ס ובסביבתו של הרב עובדיה יוסף שוקלים להריץ את הרב אברהם יוסף, בנו של הרב עובדיה, לתפקיד הרב הראשי הספרדי הבא של ישראל - זאת בהנחה כי הארכת כהונתו של הרב שלמה עמאר לא תתאפשר בשלב זה, מפני שבש“ס לא מעוניינים להגיע ל“דיל“ עם ”הבית היהודי“ שיביא לשינוי החקיקה.

בעיתון ”הארץ“ פורסם היום (ב‘) כי על פי ההצעה המתגבשת, בש“ס מתכוונים להציע את מועמדותו של הרב אברהם יוסף, רבה הראשי של חולון. התוכנית נידונה בימים האחרונים בין הרב עובדיה יוסף לח“כ אריה דרעי ולח“כ אלי ישי. הרב אברהם יוסף נמשך לממשיך דרכו של אביו בתחום ההלכתי ומי שייסד את ארגון הכשרות המשפחתי - בד“ץ בית יוסף.

גורם בכיר בש“ס אמר היום ל“הארץ“ כי ”הדיון הוא באמת איך אפשר שהרב עמאר ימשיך, אבל הרב עובדיה לא יילך בכל מקרה לדיל עם המפד"ל שקראה תיגר על הציבור החרדי. לכן אם זה ייכשל, ברור שהמועמד הוא הרב אברהם יוסף. הוא ראוי מאוד. צריך להזכיר שהמחליט הוא רק הרב עובדיה יוסף ועדיין אין החלטה סופית. מה שמעניין את הרב עובדיה הוא שמי שיתמנה יהיה מי שיידע להשליט את התורה לפי שיטת מרן בית יוסף ושהציבור הספרדי הרחב יידע את ההלכות האלה. זה יותר חשוב משם כזה או אחר. להיפך, עצם העובדה שמדובר בבן שלו זה חיסרון מבחינת הרב עובדיה“.