בש"ס בוחנים "דיל" חדש: "הרב עמאר - תמורת הרב סתיו"

לאור החשש כי "הבית היהודי" תנסה להריץ שני מועמדים לתפקיד הרב הראשי ולאחר קריסת ה"דיל" שהציג הרב חיים דרוקמן, בוחנים במפלגה אפשרות לשיתוף פעולה עם "הבית היהודי" - במסגרתו תתמוך ש"ס ברב סתיו

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/05/13 11:59 יח בסיון התשעג

בש"ס בוחנים "דיל" חדש: "הרב עמאר - תמורת הרב סתיו"
יחצ, צילום: יחצ

בכירים בש“ס שוקלים לקבל הסכם לפיו הרב דוד סתיו ירוץ כמועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי לישראל - ובמפלגה יתמכו בו - זאת תמורת הארכת כהונתו של הרב הספרדי שלמה עמאר. ההחלטה התקבלה בעקבות קריסת ה“דיל“ שהציג הרב חיים דרוקמן, להרצתו של הרב יעקב אריאל לרבנות הראשית, לאחר שח“כ זבולון כלפה משך אתמול את הצעת החוק בעניין, רגע לפני דיון שהתקיים בוועדת השרים לענייני חקיקה.

בש“ס החליטו לקדם את היוזמה ולקבל את מועמדותו של הרב סתיו, לאחר שהבינו כי אפסו כל הסיכויים להרצתו של הרב אריאל. היות וגם יו“ר ”הבית היהודי“, נפתלי בנט, מעוניין במועמדותו של הרב סתיו - בש“ס מניחים כי הסיכויים גבוהים יותר לקידום כהונה משותפת.

באתר האינטרנט החרדי ”כיכר השבת“ דווח כי מספר בכירים בש“ס מנסים לקדם ”דיל“ חדש - ”עמאר - סתיו“ - מחשש כי קריסת ה“דיל“ תביא את ”הבית היהודי“ לנסות ולהריץ שני מועמדים לתפקיד הרב הראשי. גורמים בש“ס העריכו כי ”במידה ומשרת הרב הראשי הספרדי תעמוד בסכנה פוליטית, אנחנו נפעל כדי לשמר אותה“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן