בשנה הבאה: חידון תנ"ך עולמי ראשון למבוגרים

כך הודיע שר החינוך, גדעון סער, במעמד גמר חידון התנ"ך למבוגרים המתקיים זו השנה השנייה. בהתייחס לאירועי האלימות בבית שמש, אמר: "הקיצונים אינם מייצגים את רוח היהדות"

חדשות כיפה אורי פולק 27/12/11 20:15 א בטבת התשעב

בשנה הבאה: חידון תנ"ך עולמי ראשון למבוגרים
מוקי שוורץ, צילום: מוקי שוורץ

בחידון התנ"ך למבוגרים שהתקיים הערב (ג') זו השנה השנייה, הכריז שר החינוך גדעון סער על כוונתו לקיים, החל מהשנה הבאה, חידון תנ"ך עולמי למבוגרים לכלל קהילות ישראל בארץ ובתפוצות. החידון עסק השנה בנושא "מידות וערכים בתנ"ך".

השר סער הודיע כי הנחה את מנהל חברה ונוער במשרד החינוך להתחיל בהיערכות, כך שבחג החנוכה הבא כבר יתקיים החידון במתכונתו החדשה והמורחבת. כאמור, זו השנה השנייה בה מתקיים החידון, שלושים שנה לאחר שהופסק. אל גמר החידון שהתקיים הערב ניגשו 13 מועמדים, שגברו בדרכם על כ-1,600 איש שביקשו להתמודד על התואר. בחידון זכה שמואל עמרוסי, בן 49, מהנדס תוכנה מאלעד. במקום השני זכתה ליאור מאיר, בת 37 מחולון.

"חידוש התחרות למבוגרים נועדה לחזק את ההזדהות עם הערכים האנושיים, הלאומיים והחברתיים של התנ"ך, ולבסס בקרב הציבור בארץ את הקשר לארץ ישראל ולמורשת ישראל. החידון מהווה מסגרת חינוכית חברתית משותפת לאזרחים מכל החוגים והגוונים בארץ", אמר שר החינוך.

השר סער התייחס בדבריו לאירועי האלימות בבית שמש ואמר כי "בחג החנוכה הזה יש לומר דברים ברורים גם אל מול הרוח הרעה והחשוכה - הרוח של הקיצוניות. בריוני "הסיקריקים" של בית-שמש, כמו גם כנופיות "תג מחיר", אינם מייצגים את רוח היהדות, אלא את היפוכה. זו אינה דרכו של עם ישראל". לדבריו, אותם קיצונים "מוציאים דיבת היהדות והארץ רעה".

עוד הוסיף השר סער כי "במרימי היד על המדינה ועל חוקיה יש לטפל במלוא התקיפות, ללא פשרות, גם תוך שימוש באמצעים בלתי שגרתיים. אין להיכנע לתכתיביהם ולגחמותיהם. חוקי המדינה יקוימו. מפרי החוק - יבואו על עונשם".


👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן