בשנה האחרונה: 84% מהגיטין ניתנו בתוך כחודש

כך חשף מנהל בתי הדין הרבניים, הרב שלמה דיכובסקי, שציין כי 7 סרבני גט יושבים כיום במאסר וב-16 תיקים השנה ניתנו פסקי דין של כפיית גט

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/05/13 15:33 כז באייר התשעג

בשנה האחרונה: 84% מהגיטין ניתנו בתוך כחודש

84% מהגיטין שניתנו בשנה האחרונה, נמסרו תוך חודש ממועד פסק הדין - כך חשף היום (ג‘) מנהל בתי הדין הרבניים, הרב שלמה דיכובסקי, בדיון שקיימה ועדת החוקה של הכנסת.

לפני כשנה אישרה הכנסת חוק, שמחייב את בתי הדין הרבניים לקבוע יחד עם קביעת הדיינים שעל בני הזוג להתגרש, מועד למתן גט. החוק קובע כי הדיון למתן הגט, יערך תוך 45 יום. הוועדה שמעה דיווח על הפעלת החוק ועל אפקטיביות קביעת המועד.

מנהל בתי הדין הרבניים הרב שלמה דיכובסקי אמר כי מתוך 11,227 תיקים שנדונו בשנה האחרונה, 84% מהגיטין, (9,401 תיקים) ניתנו תוך חודש ימים ממועד ההחלטה. ב - 16 תיקים, ניתנו פסקי דין של כפיה למתן גט. במהלך תקופה זו, ניתנו 307 צווי הגבלה. ב-91 מהם, הוצא צו מעצר כנגד סרבן הגט. 7 סרבנים יושבים היום במאסר, בנוסף לעציר שי כהן סרבן גט שברח, ובעניינו נקבע מועד לדיון בהתרת הנישואין.

הרב דיכובסקי ביקש לתקן את החוק כך שיתאפשר לדיינים לקבוע כי סרבן גט, ישב במאסר עם אסירים פליליים. לדבריו מדובר ”בתרופת קסם שמזרזת מתן גט“. עוד אמר כי "שימוש בכוח לא מומלץ, אבל צריך שהשוט יונח על השולחן".

דיין בית הדין הרבני בתל-אביב, הרב שלמה שטסמן, אמר כי ”אנו פועלים ברוח המפקד, בנחישות יומם ולילה לפתור את הבעיה הכאובה הזו. לדיינים יש ארגז כלים שיפוטי ובו סנקציות כוחניות. אולם, לא תמיד זה יעיל“. לדבריו "הסרבנים שיושבים במעצר, הם כישלון. סכסוכי משפחה, הם סכסוכים קשים ומדממים. אנחנו מתאימים את אמצעי הכפייה כל מקרה לגופו. אנחנו פועלים באופן נחוש, רגיש ומושכל“.