בשם בנט: "אם חוק ההסדרה לא יעלה ביום שני, לא תהיה ממשלה"

ח"כ סמוטריץ' מאיים בשמו של השר בנט בהפלת הממשלה. בנוגע לבג"ץ שלא אישר את מתווה עמונה הוא הצהיר כי "אם בית המשפט לא יאשר את חוק ההסדרה, נחוקק חוק שיאפשר לנו להעביר אותו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/02/17 09:48 ו בשבט התשעז

בשם בנט: "אם חוק ההסדרה לא יעלה ביום שני, לא תהיה ממשלה"
אביטל טרקיאלטאוב, צילום: אביטל טרקיאלטאוב

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, שממשיך לשהות בעמונה גם היום (חמישי), מצהיר שימי שלטון בג"ץ קרובים מאוד לסיום.

בראיון לגלי צה"ל התייחס סמוטריץ' לתמונות הפינוי ולנעשה בעמונה אתמול: "הפינוי היה קשה אך מאופק ואני מקווה שגם היום הכל יעבור בשלום". לדבריו, הוא הגיע ליישוב כדי "לבקש סליחה על זה שבמבחן התוצאה נכשלנו". על השאלה האם הוא וחבריו למפלגה לא השלו את המתיישבים הוא ענה: "ממש לא הולכנו אותם שולל, התושבים ואנחנו נמצאים באותו צד של המתרס והפכנו כל אבן כדי שזה לא יקרה. אנחנו בשלטון נאנסים על ידי עריצות מערכת המשפט לעשות מעשה שהוא מנוגד ב-180 מעלות למדיניות הממשלה ולמנדט שקיבלנו מהציבור".

על הצהרות שנתן בעבר על כך שאם עמונה תחרב יהיה לו קשה להישאר בממשלה הוא אמר: "נלחמנו בשיניים עד אתמול על המתווה. הדבר היחידי שמאפשר לי להשאר בממשלה היא העובדה שהממשלה הזאת מסדירה את ההתיישבות וביום שני חוק ההסדרה יעלה להצבעה. ככל שהממשלה תעשה כל שביכולתה, אנחנו נישאר בה".

סמוטריץ' וראש מפלגתו לא מתכוונים לתת לאף אחד למסמס את חוק ההסדרה, "אני אומר בצורה חד משמעית, לא רק בשמי אלא גם בשמו של שר החינוך נפתלי בנט, אם חוק ההסדרה לא יעלה ביום שני לא תהיה ממשלה".

על האפשרות שבג"ץ לא יאשר גם את החוק הזה הוא אומר כי אם זה יקרה "אנחנו נחוקק את 'עסקת ההתגברות' שתאפשר לכנסת לחוקק אותו מחדש. לא יכול להיות שמדינת ישראל מקבלת הכרעות דמוקרטיות ופעם אחר פעם בית המשפט פשוט רומס את ההחלטה. בית המשפט פשוט יורק בפרצופה של הממשלה. אם בית המשפט לא יכבד את הרשות המחוקקת יהיה לנו קשה לכבד אותו בחזרה".

בנוגע להשוואה שעשה בין פינוי עמונה למעשה אונס, הוא אמר: "אני שמח שהצלחתי אתמול לזעזע לא מעט צבועים באמירה הזאת. לא חושב שפגעתי באף אחת. אני חושב שמי שנפגע פשוט לא מייחס את החומרה הראויה לעוול ולחוסר הצדק שיש בהחרבת יישוב בארץ ישראל והוצאת משפחות מבתיהם".

יממה לפני הפינוי, הצהירו ראש הממשלה ושר הביטחון, ש-3,000 יחידות דיור נוספות ייבנו בעתיד ביהודה ושומרון, זאת בנוסף ל-2,500 יחידות שדובר עליהן בשבוע שעבר. מוקדם יותר השבוע התראיין ח"כ סמוטריץ' ל'כיפה' ואמר בין ביתר כי "השר בנט הציב לראש הממשלה דרישה חד משמעית לחבילת בניה גדולה מחוץ לגושים עוד לפני הנסיעה לארה"ב. אנחנו לא מוכנים שנתניהו ייסע לפגישה עם הנשיא טראמפ, עם מפת בניה שכוללת רק את הגושים. ואם הדרישה החד משמעית לא תיענה, אנחנו נמצא את הדרכים להפעיל מנופי לחץ דרמטים כדי שזה יקרה".