בשל התנגדות הממשלה מערת המכפלה מוצפת בגשמים

יותר מעשור ממתינה הזכוכית המיוחדת שהוכנה כדי לקרות את החצר במערת המכפלה נגד הגשמים אך התנגדות הממשלה גורמת שכל גשם יציף את אולם התפילה המרכזי של היהודים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/12/15 12:22 ב בטבת התשעו

בשל התנגדות הממשלה מערת המכפלה מוצפת בגשמים
דוברות הישוב היהודי בחברון, צילום: דוברות הישוב היהודי בחברון

גשמי הברכה שיורדים ביממה האחרונה גורמים כמידי שנה להצפה משמעותית במערת המכפלה בחברון בחצר בה מתפללים בדרך כלל היהודים. לכאורה אמור להיות לכך פתרון פשוט - קירוי של השטח הבעייתי ואף כל החומרים מוכנים לכך, אך הממשלה לא מאשרת את העבודות.

"כידוע המערה מחולקת בין היהודים והערבים. ליהודים יש כמה חדרים קטנים וחצר, שהפכה מכורח הנסיבות לאולם המרכזי שבו מתפללים היהודים כי אין מקום בחדרים הקטנים יותר. לערבים אין בעיית גשמים ולכן הם מתנגדים לכל עבודה במקום", אומר ל'כיפה', נועם ארנון, דובר הישוב היהודי בחברון.

הוא מסביר כי החצר כרגע לא מקורה ורק מעל חלקה יש כיסוי ברזנט וכל גשם אפילו לא חזק במיוחד גורם במהירות להצפת החצר ולהפיכתה ללא שימושית עבור המתפללים. "ביקשנו מהממשלה והיה כבר תורם שנתן כמה מיליוני שקלים לפרויקט. הכנו את הקירוי לפי כל התקנים המחמירים ביותר מבחינת שימור, בטיחות, אסתטיקה ואקוסטיקה והושקע בזה הון עתק והזכוכיות המיוחדות שהוכנו במיוחד על ידי מהנדסי זכוכית ממתינות כבר עשור במחסן שהממשלה תאשר להרכיב אותן", מספר ארנון.

הוא מסביר, כי מדובר בקירוי שקוף מזכוכית מיוחדת כדי לשמור על האופי של המקום כחצר מוארת "מסתבר שהערבים לא רוצים שום ביטוי של אחיזה יהודית במקום. תחת הכיבוש המוסלמי המקום היה 700 שנה סגור ליהודים כך שאותנו זה לא מפתיע שהם אינם רוצים שליהודים יהיה נוח אך מה שצריך להפתיע אותנו שהממשלה נכנעת ללחץ שלהם ואינה מאפשרת ליהודים לבצע אפילו שיפוץ בסיסי כל כך", מאשים ארנון.

לדבריו, אפשר תוך 24 שעות להציב במקום את הקירוי שכאמור ממתין במחסן עשר שנים, "לא מדובר בשום שינוי באופי המקום הוא ימשיך להיות חצר אך במקום כיסוי חלקי מברזנט זה יהיה עם זכוכית מחוסמת שתחתיה היהודים יוכלו להתפלל בנחת", מדגיש ארנון ומקווה שהלחץ בנושא יניב תוצאות.

(צילום: דוברות הישוב היהודי בחברון)

(צילום: דוברות הישוב היהודי בחברון)

(צילום: דוברות הישוב היהודי בחברון)