בשל הסערה: הרב ריסקין פסק לעובדי מועצת אפרת לנסוע בשבת

לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי בסוף השבוע, פסק הרב שלמה ריסקין, רב היישוב אפרת, כי מותר לעובדי היישוב לנסוע בשבת על מנת לסייע בפתיחת צירי התחבורה

חדשות כיפה אורי פולק 16/02/12 16:24 כג בשבט התשעב

בשל הסערה: הרב ריסקין פסק לעובדי מועצת אפרת לנסוע בשבת
Amit Moscovich-cc-by, צילום: Amit Moscovich-cc-by

הרב שלמה ריסקין, רב היישוב אפרת, פסק היום (ה') לעובדי מועצת אפרת המתגוררים מחוץ ליישוב, כי מותר להם לנסוע במהלך השבת על מנת לפתוח את צירי התנועה. הפסיקה ההלכתית נמסרה בעקבות תחזית מזג האוויר לפיה צפויים שלגים כבדים וסערה משמעותית במהלך סוף השבוע הקרוב.

על פי פסיקתו של הרב ריסקין, עובדי המועצה יוכלו לנסוע במהלך השבת על מנת לסייע בפתיחת צירי התחבורה, זאת כדי לאפשר תנועה חופשית לכוחות הביטחון, החילוץ והרפואה. הרב ריסקין קבע כי מדובר בפיקוח נפש וכי פתיחת הצירים נועדה לאפשר במקרה הצורך לרכבי הצלה, רפואה וביטחון לנוע בחופשיות ולהגיע לבתי הישובים במידה ויהיה צורך בכך.

עודד רביבי, ראש מועצת אפרת, ציין כי המועצה תפעיל 5 טרקטורים לצורך פילוס השלג מהכבישים. המועצה גם סיכמה עם חברת החשמל הבאת גנרטור נייד לישוב למקרה בו אחת השכונות תתנתק מחשמל.

בישיבה שהתקיימה היום עם המשטרה וצה"ל, העלה ראש המועצה עודד רביבי סוגיה ביטחונית שהתרחשה בימי שלג בעבר, בהם ערבים תושבי האזור השליכו אבנים עטופות בשלג על רכבים ישראלים הנוסעים בצירים המרכזיים. צה"ל צפוי להיערך לכך גם הפעם, על מנת לסכל מראש אירועים דומים, באמצעות סריקות מבצעיות באזור.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן