בשל המצב: חגיגות בר המצווה של גילי בוטלו

חגיגות בר המצווה של גילי למזי בשדרות בוטלו ברגע אחד, כשהקאסמים החלו ליפול בעיר. "התחושות הן נוראיות. אנחנו מקווים שזה יירגע בסוף"

חדשות כיפה דניאל בשך, כיפה 08/07/14 13:53 י בתמוז התשעד

בשל המצב: חגיגות בר המצווה של גילי בוטלו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בצל ההסלמה בדרום, והתחלת גיוס המילואים לקראת כניסה קרקעית אפשרית לרצועת עזה, שוב מופרת שגרת החיים של תושבי שדרות, ומתברר שגם הילדים נפגעים.

אחרי חודשים ארוכים של הכנות לקראת הבר המצווה של גילי למזי, תושב שדרות, אתמול אחר הצהריים התבשרו בני משפחת למזי כי בעקבות מטח הקסאמים אל עבר שדרות, חגיגות בר המצווה, שהיו אמורות להתקיים הערב (ג') לא יצאו אל הפועל.

"כשהתחילו כל הפיצוצים, והבלגן באוויר הבנו שזה לא יקרה" מספרת נטלי למזי, אימו של גילי ל'כיפה'. "התחושות הן נוראיות אחרי שאתה מחכה הרבה זמן ומכין את עצמך נפשית ופיזית ופתאום זה מתבטל ברגע האחרון, זה ממש קשה. הרגשות מעורבים, מצד אחד יש רצון שזה יתקיים, מצד שני אנחנו דואגים לביטחון של האורחים שלנו".

אולי באופן לא מפתיע, גילי דווקא גילה הבנה ואיפוק כשהבין שזה לא התרחש, היות וחתן בר המצווה, נולד לתוך המציאות הזו. לפני כ-13 שנים כששדרות הפכה להיות זירת מלחמה, גילי לזמי בדיוק נולד. "הוא גילה איפוק והבנה", אומרת אמו, "אבל עדיין זה לא היה פשוט. אף ילד שמבטלים לו את האירוע של חייו לא מקבל בקלות את האפשרות שזה לא יתרחש בסוף".

את נטלי למזי ביטול החגיגות פחות הפתיע. "תמיד היה משהו בראש שחשב שזה יכול לקרות. ששאלו אותי אם אני מתרגשת, אמרתי שאני יותר מפחדת. אי אפשר לדעת כשאומרים שיש לך שיש שקט או רגיעה, האם הדבר נכון. להפסקת אש אני כבר לא מאמינה, אבל אנחנו מקווים שזה יירגע בסוף".

משפחת לזמי חשבו על אפשרויות שונות. החלו לבדוק מקומות אחרים באזור שאולי יאפשרו את האירוע הזה, אבל לאור המציאות הביטחונית, מסתבר שכל האזור הדרום תחת מגבלות של פיקוד העורף. שדרות כבר לא לבד, ואת האפשרות להגיע לתל - אביב, הם לא מוכנים לקבל.

"אני חושבת שאנחנו צריכים להישאר פה, זה המקום שלנו. על אפם וחמתם של אויבנו. אפילו בתקופה מסוימת, שהוברחנו מפה בכוח, כשחזרנו היה יותר גרוע. אנחנו נשארים פה לחזק את התושבים, את הצבא ואת העורף. אין לנו לאן לברוח".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן