בשל המצב הבטחוני עסקים ברשות הפלסטינית לא יקבלו תעודות כשרות

ברבנות הראשית החליטו לשלול את תעודות הכשרות למפעלים המייצרים מזון בשטחי הרשות הפלסטינית. הסיבה: המשגיחים מתקשים להגיע ולפקח

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 07/02/16 09:07 כח בשבט התשעו

בשל המצב הבטחוני עסקים ברשות הפלסטינית לא יקבלו תעודות כשרות
Shutterstock, צילום: Shutterstock

עם תחילת השנה האזרחית החדשה' הופתעו בעלי מפעלי מזון בשטחי הרשות הפלסטינית, לגלות שתעודות ההכשר שלהם לא חודשו למרות שלא הפרו את נהלי הכשרות הקפדניים.

ברבנות הראשית החליטו שלא להעניק אישורי כשרות למוצרי מזון המיובאים משטחי הרשות משום שבמציאות הנוכחית אין לרבנות דרך לאכוף את הכשרות באופן רציף, שכן כניסת משגיחי הכשרות לשטחי A מחייבת תיאום מראש מול הצבא, שמאפשר כניסה בהתאם להערכת מצב ביטחונית. כך פורסם הבוקר בגלי צה"ל.

הרבנות בעצמה לא מפקחת על מוצרי מזון המיובאים מחו"ל או מהרשות הפלסטינית אלא מסתמכת על גופי כשרות פרטיים, בד"צים למיניהם שהיא מכירה בהם. בין מפעלי המזון שלא חודשה להם תעודת ההכשר אפשר למצוא את טחינה היונה ואת טחינה אייעש משכם.

עורך הדין הפרופסור אביעד הכהן, שמייצג, את מפעלי הטחינה, דיקן המרכז האקדמי שערי משפט ומדע, אמר לגל"צ: "המשמעות המעשית של החלטת הרבנות הראשית היא הכרזת חרם על כל תוצרת מהשטחים. מעבר לבעייתיות החוקית שיש בהחלטה הזאת, היא עשויה גם להתגלות כבומרנג מדיני. להכניס את מדינת ישראל לפינה שיהיה קשה מאוד לצאת ממנה".

ברבנות הראשית אישרו את הדברים ומסרו בתגובה כי "הרבנות לא נותנת כשרות למקומות בהם לא ניתן להשגיח מטעמי ביטחון או מטעמים אחרים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן