ב"שלום עכשיו" נכנסו ללחץ: "הימין הקים מערך הסברה משומן"

בתנועת השמאל חוששים מפני "היחידה האסטרטגית" הפועלת במועצה האזורית שומרון, תוך הבעת דאגה גלויה מכך שפעילותה בשטח מצליחה להוביל ל"מהפכה תודעתית" בדעת הקהל

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/05/12 22:14 ו בסיון התשעב

ב"שלום עכשיו" נכנסו ללחץ: "הימין הקים מערך הסברה משומן"
המועצה האזורית שומרון, צילום: המועצה האזורית שומרון

תנועת השמאל "שלום עכשיו" מביעה חשש גלוי מפעילות היחידה האסטרטגית של המועצה האזורית שומרון.

בכנס השמאל הישראלי שהתקיים לפני כשבוע בבית ציוני אמריקה בתל אביב, בהשתתפות ראשי ופעילי השמאל הקיצוני, חילקה "שלום עכשיו" למשתתפים כרוז שאף נתלה על לוחות המודעות, המזהיר מפני השתלטות המתנחלים על דעת הקהל ועל המהפכה התודעתית שמובילים אנשי מועצת השומרון, וכן קורא לפעילי השמאל להירתם לניסיון לבצע מהלך הסברתי נגדי.

"מבלי שהרגשנו, הימין מבצע מהפכה של ממש בדעת הקהל בנוגע לשטחים", נכתב בכרוז שחולק למשתתפים, בו צויין בין היתר כי "הוקם מערך הסברה ימני משומן הפועל בכמה חזיתות: סיורים לאנשי תקשורת, בלוגרים ומעצבי דעת קהל ביהודה ושומרון, השתלטות מלאה על ההסברה בנושא המדיני במכינות, מחזירים את השמאל למגרש! 'שלום עכשיו' מזמינה אתכם להצטרף ולהיות חלק מחזית המסבירים של השמאל המדיני".

כידוע, בשלוש השנים האחרונות פועלת היחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון, תחת ניהולו של יוסי דגן, אשר פתחה ב"מלחמת הסברה" בארץ ובחו"ל, במסגרתה התקיימו כבר כ-400 סיורים ללמעלה מחמישים חברי כנסת ושרים ולאלפי עיתונאים, כתבים, מגישים וסופרים. כמו כן התארחו לסיורים למעלה מ-20,000 אזרחים בכ-450 אוטובוסים, במסגרת מיזם ההמשך לציבור הרחב "השומרון - נעים להכיר".

יוסי דגן אמר לכיפה כי "בשונה מארגוני השמאל הקיצוני, שמנסים להטביע את מדינת ישראל במאות מיליוני יורו במימון האיחוד האירופי וקרנות אנטי ישראליות, אנחנו באים ללא כסף אבל מהלב". לדבריו, "בעוד שרוב עשייתו של השמאל הקיצוני היא להפיץ שנאת ישראל ומחלוקת, אנו עסוקים ואף מסבירים עשייה ציונית, אהבת ישראל ובניין ארץ ישראל, ולכן העם בישראל מתחבר להתיישבות ומתרחק מהשמאל".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה מסרב אף הוא להתרגש מהכרוז: "אנו לא בתחרות כלשהי עם השמאל הקיצוני. לא חשוב מה יאמרו ארגוני השמאל הקיצוני, חשוב מה הציבור האמוני יעשה. אנו נמשיך לבנות את ארץ שראל, לקרב את חלקי עם ישראל ולחזק את התודעה היהודית והציונית במדינה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן