בשורה לחגים: הרבנים ליכנטשטיין ומלמד ישתפו פעולה

הישיבות "אור עציון", "הר עציון", "הכותל" ו"בית אל", יתכנסו במשותף לאמירת "סליחות" ברחבת הכותל המערבי. הרב מלמד: הכוונה היא לאחד את כלל בני התורה במגזר הדתי לאומי

חדשות כיפה אורי פולק 04/10/11 17:58 ו בתשרי התשעב

בשורה לחגים: הרבנים ליכנטשטיין ומלמד ישתפו פעולה
אלעד יחיאל-cc-by-sa, צילום: אלעד יחיאל-cc-by-sa

ישיבות "הר עציון", "אור עציון", "הכותל" ו"בית אל", יקיימו מעמד משותף לאמירת "סליחות", מתוך כוונה להדגיש את הצורך באחדות המחנה הדתי לאומי. לכיפה נודע כי מאות מתלמידי הישיבות, יחד עם ראשיהן, ישתתפו באירוע הסליחות אשר יתקיים מחר (ד') בלילה, ברחבת הכותל המערבי.

היוזמה לאירוע החלה כבר לפני מספר חודשים, באמצעות מגעים שהתנהלו בין תלמידים ואנשי סגל מישיבת בית אל וישיבת "הר עציון". המהלך זכה לתמיכתם של ראשי הישיבות ובראשם הרב אהרן ליכטנשטיין והרב זלמן ברוך מלמד - אשר עודדו את יוזמת התלמידים וקראו להם בשבועות האחרונים לקחת חלק בפעילות המשותפת.

הרב זלמן ברוך מלמד, ראש מוסדות "בית אל", אמר היום לכיפה כי הכוונה בתפילה המשותפת היא לקרוא לאחדות בתוך המגזר הדתי לאומי - בדגש מיוחד לקראת הימים הנוראים. "ביקשנו לחבר בראש ובראשונה את כל בני התורה במגזר הדתי לאומי, מתוך מגמה להוביל לאחדות בין כל בני הישיבות כולן", אמר הרב מלמד. לדבריו, "עד שהאיחוד בין כלל הישיבות יצא לפועל, כרגע בחרנו להתמקד בישיבות הציוניות, מתוך כוונה להתרחב בעתיד גם לישיבות החרדיות".

את האירוע צפויים להוביל הרב אהרן ליכנטשטיין, הרב חיים דרוקמן, הרב זלמן ברוך מלמד והרב ברוך וידר.