בשוק עם קלמנוביץ': ראש הבית היהודי בירושלים ערך סיור ראשון בעיר

שבועים לאחר שמונה לראש רשימת הבית היהודי בירושלים, דב קלמנוביץ´ ערך סיור ראשון בשוק מחנה יהודה בעיר. התושבים טענו: קיימים ליקויים שיש לתקנם

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 22/08/13 15:02 טז באלול התשעג

בשוק עם קלמנוביץ': ראש הבית היהודי בירושלים ערך סיור ראשון בעיר
צילום: מנדי הכטמן, צילום: צילום: מנדי הכטמן

ראש רשימת הבית היהודי בירושלים, דב קלמנוביץ', ערך היום (חמישי) סיור בשוק מחנה יהודה בבירה. קלמנוביץ' עורר עניין בקרב באי השוק ואלה התגודדו סביבו ודרשו כי יטפל בבעיות בעיר. הדרישות הופנו מצד גורמים שונים ומגוונים. כך למשל אחד מעוברי האורח טען כי בשכונה בה הוא מתגורר קיים קושי להורים בהורדת ילדיהם בבית הספר. "תדאג שילדינו יוכלו להגיע לבית הספר בלי לסכן את עצמם", ביקש.

חובשי כיפה סרוגה, כמו גם חילוניים וחרדיים, טענו ליוקר מחיה בלתי אפשרי ולבריחת כוחות צעירים מהעיר. לדבריהם, "לדור הממשיך אין שום סיכוי להמשיך לגור בעיר, עם עלות מחירי השכירות של הדירות. בדרך הזאת, הזדקנות של העיר היא רק עניין של זמן". קלמנוביץ' רשם בפניו את הדברים והבטיח לפעול בנושאים הללו לאחר שיגדיל את כוחה של הבית היהודי בירושלים בבחירות שייערכו ב- 22/10. התלונות הגיעו גם כלפי קהלים שונים, מזעם על התחרדות העיר, כלשון מספר אנשים, ועד זעם על חוק הגיוס, שהגיע מצד זוג חרדים.

בתוך כך, מטה הבחירות של הבית היהודי בירושלים הושק השבוע רשמית. לניהול הקמפיין נבחר משרד "ביידר-ברלב" המתמחה בייעוץ תקשורת וניהול קמפיינים. מנהל הקמפיין הוא עקיבא ברון. כמו כן הוקם מטה שטח ומטה מתנדבים.

(צילום: מנדי הכטמן)

"אני קורא לציבור הירושלמי לקחת חלק בבחירות ולבוא ולהתנדב", אמר קלמנוביץ' בעת הקמת המטה. "לבחירות בירושלים יש משמעות לאומית ויהודית ובכוחנו להוביל לחיזוקה של ירושלים בהתאם לערכנו, ערכי הבית היהודי".

קלמנוביץ' (57) למד בישיבה התיכונית נתיב מאיר ובישיבת ההסדר הר עציון. הוא שירת כמפקד טנק בסיני לאחר מלחמת יום כיפור. בשנת 1988, כשהיה בדרכו לביתו נפצע מבקבוק תבערה שנזרק לעברו על ידי נער פלסטיני. חייו ניצלו אודות לתושב יישוב סמוך שעצר את רכבו וגלגל את קלמנוביץ' בחול. לאחר הפציעה הוא החל לפעול בזירה הציבורית. בין היתר, כיהן כיו"ר הדירקטוריון של החברה הממשלתית לשיקום הרובע היהודי ופעל לבנייתו מחדש של בית הכנסת "חורבת רבי יהודה החסיד" ברובע היהודי בירושלים, ובחידוש מוזיאון "הבית השרוף". היום הוא עומד בראש עמותת "זוכרים", בה מתועדים ומונצחים חללי צה"ל ופעולות האיבה. ב- 2009 היה מיוזמי "זוכרמיפדיה", להנצחת לוחמי מדינת ישראל.