בשולי "ביביטורס": בנט קיבל שכר של 1500 ש"ח ונאלץ להשיבו כי שרה נתניהו ביקשה

עיתונאי 'הארץ' גידי וייץ, מפרסם כי נפתלי בנט ואיילת שקד העידו בפני אנשי מבקר המדינה לגבי נסיעות בני הזוג נתניהו ב-2011

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/16 21:06 יז באייר התשעו

בשולי "ביביטורס": בנט קיבל שכר של 1500 ש"ח ונאלץ להשיבו כי שרה נתניהו ביקשה
Haim Hornstein/flash90, צילום: Haim Hornstein/flash90

לפני חמש שנים העידו נפתלי בנט ואיילת שקד בפני אנשי מבקר המדינה על פרשת ביביטורס כיוון שעבדו בלשכתו של בנימין נתניהו. כך מפרסם היום גידי וייץ בעיתון 'הארץ'. בנט ושקד לא תרמו הרבה מידע וטענו כי אינם בקיאים בנושא נסיעותיו של נתניהו לחו"ל אך בנט, בהערת אגב, סיפר אנקדוטה על מערכת היחסים הרעועה משהו עם שרה נתניהו.

בשנת 2011 נפגש נצ"מ בדימוס נחום לוי עם נפתלי בנט בביתו. לוי חקר את פרשת ביביטורס מטעמו של מבקר המדינה הקודם מיכה לינדנשטראוס והוא ביקש לגבות את עדותו של בנט ששימש כראש המטה של נתניהו בין השנים 2006-2008.

על פי זיכרון דברים שרשם לוי והועבר מאוחר יותר לאנשי המשרד שחקרו את הפרשה, בנט לא ידע לשפוך אור על נסיעות בני הזוג נתניהו לחו"ל, אולם סיפר אנקדוטה מרירה מהתקופה בה שימש לצד בני הזוג נתניהו.

לדברי בנט, הוא עבד עבור נתניהו בהתנדבות, אולם סיכם עמו על תשלום סמלי של 1,000 ל-2,000 שקלים. בנט סיפר כי נתניהו אכן העביר לו המחאה אחת בסכום הפעוט הזה, אולם "משנודע הדבר לשרה נתניהו הוא התבקש להחזיר את ההמחאה", וכך אכן נעשה.

וייץ מביא מקור ש"בקיא בפרטים" לדבריו שסיפר שגם שקד התבקשה למסור עדות בפני המבקר וגם היא לא זכרה דבר מיוחד בהקשר הזה. אותו מקור אומר לוייץ: ""לא הגענו אליהם סתם אלא בעקבות מידע שהגיע אלינו ולפיו הם יודעים דבר או שניים על הנסיעות, כיוון שהם עבדו עם נתניהו בתקופה בה התרחשו נסיעות רבות, אולם הם לא סיפקו לנו כל מידע".

כמעט בכל ראיון עם בנט ושקד הם נשאלים למה עזבו ועל מערכת היחסים עם 'הבוס' ורעייתו שלימים יהיו שרים בממשלתו ובכל פעם כזו הם מסרבים לשתף את הציבור בקורות אותם באותם שנים כשעבדו בלשכת נתניהו.