בר אילן: אין שירת נשים אבל יש הופעה של אייל גולן

אחרי סערת שירת הנשים בטקס יום השואה, סוגיה חדשה לדיון - סטודנטים נגד הופעה של הזמר אייל גולן תומכים בקריאה: "לתבוע את הכסף שלנו בחזרה מאגודת הסטודנטים"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 02/05/16 16:29 כד בניסן התשעו

בר אילן: אין שירת נשים אבל יש הופעה של אייל גולן
hadadeliran, צילום: hadadeliran

הרעש באוניברסיטת בר אילן ממשיך: אחרי הסערה שהתעוררה אמש בעקבות הפרסום שלשכת הרב אוסרת על שירת נשים בטקסים הרשמיים, מסתבר כי אגודת הסטודנטים של בר אילן הזמינה להופעה את הזמר אייל גולן במסגרת יום הסטודנט המשותף, לאוניברסיטאות ומכללות מהמרכז שייערך בעוד כשבועיים.

גולן כזכור, היה מעורב בפרשיית ניצול מיני של קטינות, ולמרות שלא הוגש נגדו כתב אישום ברמה הפלילית, הפרשה עוררה זעם בקרב הסטודנטים. סטודנטית דתייה שלומדת בבר אילן, כתבה בפייסבוק פוסט מחאה נגד ההופעה, ומבקשת מסטודנטים שלא להגיע לאירוע.

הסטודנטית בבר אילן, שרית, פרסמה כי האגודה צריכה להחזיר את הכסף שהסטודנטים שילמו: "אני רוצה להבין מי אחראי לזה שכסף שלי ילך לכיסו של אייל גולן ביום סטודנט שלא אשתתף בו. בכל מקרה לא הייתי משתתפת, כי לא טרחו להתאים את האירוע לדתיים טיפה יותר דוסים (אחמ מסיבת פורים). אבל זה דבר אחד לשלם כדי שחברים אחרים יכייפו בדרך שמתאימה להם, ודבר אחר לממן אדם ש*אין וויכוח* על כך שקיים יחסים עם עשרות בנות צעירות תוך ניצול המעמד, הכסף והפרסום שלו".

שרית כתבה כי למרות שלא הוכח שגולן אשם בהתנהגותו, התנהלותו אינה מוסרית ויש צורך להוקיעו מהחברה: "ההתנהלות שלו - זו שעליה הוא הצהיר בבית משפט - לא מוסרית ואני לא מוכנה ששקל ששילמתי יחזק אותו. גם לא שלוגו האגודה שאני חברה רשומה בה יחזק אדם מושחת כזה. רגע לפני שמישהו כותב ש"אבל הוא אמר שהוא לא ידע ובית משפט הסכים לפשרה על סמך זה" - אני מדברת אך ורק על הדברים שבהם גם נצלן המין הזה הודה, בראיונות ובבית המשפט".

לדבריה של שרית, למרות שלא הוגש כתב אישום, אין ספק כי הוא ניצל את מעמדו שקיים יחסים מיניים עם קטינות, שאינן יכולות "להתנגד" לאדם מבוגר: "ברור שהעובדה שכולנו יודעים שלא היו שם רק יחסי מין לא מוסריים אלא אונס של ממש - כי בינינו, הוא לא באמת חשב שכל הבנות בנות ה-15 האלה הן בנות 18, וגם אם כן - החובה לוודא את זה מוטלת עליו, בתור הצד הבוגר ובתור סוג של אוטוריטה בתוך הסיטואציה - לא תורמת פה. אבל לא על זה בנוי הטיעון שלי".

בסיום הפוסט, קוראת הסטודנטית לבקש את הכסף בחזרה: "אני קוראת לתבוע את הכסף שלנו בחזרה מאגודת הסטודנטים כל עוד עתידה להתקיים ההופעה של אייל גולן. הביטול יעלה כסף? לא על חשבוננו, הטיפש (או הדמגוג) שחתם איתו כדי לעשות רעש, או סתם הקטין ראש - צריך לשלם".

מאגודת הסטודנטים נמסר כי במסגרת ההכנות לאירוע הוחלט לקיים סקר בין הסטודנטים סביב השאלה את מי הם היו רוצים לראות מופיע ביום הסטודנט ואייל גולן נבחר ברוב קולות ובמרחק משמעותי מהאופציות האחרות ולכן בחרו באגודה להזמינו. "אנו נמשיך לפעול באופן דמוקרטי ושקוף בקרב הסטודנטים" מסרו באגודה.

(צילום: )