ברקת: פינוי עמונה תשפיע על אלפי יחידות במזרח ירושלים

ראש עיריית ירושלים נפגש עם 35 חברי כנסת בחצי שנה האחרונה ומאיץ את עיסוקו בנושאים ארציים. לאחרונה שלח מכתב ליועמ"ש בטענה כי "לא נכון שיהיה דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים" וכי פינוי עמונה יגרור אחריו פינוי של בנייה ערבית על קרקעות בבעלות יהודית במזרח ירושלים

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 07/11/16 08:58 ו בחשון התשעז

ברקת: פינוי עמונה תשפיע על אלפי יחידות במזרח ירושלים
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, פנה השבוע במכתב ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, בבקשה לבחון את השלכות פסק דין בג"צ בנושא עמונה על הניסיון לקיים הסדרת קרקעות בירושלים. בעירייה טוענים כי יש לבדוק האם פינוי של עמונה עשוי להיות בעל השלכות במקרים דומים בירושלים, בהם ערבים בנו באופן בלתי חוקי על קרקע פרטית או עירונית וזאת מתוך התפיסה שאסור שיהיה דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים.

מלשכתו של ברקת נמסר כי המכתב נשלח למנדלבליט רק לאחר עבודת מטה שקיים ראש העיר יחד עם הייעוץ המשפטי לעירייה, בשל מקרים שהובאו לידיעת העירייה לפיהם ישנם בירושלים מקרים דומים לפרשיית עמונה ובמיוחד בתים שנבנו במזרח ירושלים שלא כחוק על קרקע פרטית בבעלות יהודית. על פי ההערכות ישנן אלפי יחידות דיור בהן מתגוררים היום ערבים, אשר תהיה מחויבת העיריה להרוס בשל פסיקת בג"צ בנושא עמונה.

"מכיוון שבבג"ץ עמונה נשוא העתירה היא קרקע פרטית בבעלות פלסטינית.. נדמה כי לבג"ץ עמונה תהינה השלכה על מחויבותה של עיריית ירושלים בראשותילפנות מבתיהם תושבים במזרח העיר שהתיישבו שלא כחוק על קרקע פרטית" כתב ברקת.

"עמדתי היא שבעמונה נכון להסדיר את ההתיישבות על הקרקע בשל העובדה שמדובר ביישוב בן עשרים שנה שנבנה בתמיכת ממשלות ישראל ופינוי היישוב יגרום עוול לארבעים משפחות שהתיישבו במקום בתום לב", הדגיש ראש העיר. "אך אם פסק הדין ייושם, לא נכון שיהיה דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים ועל כן אבקשך לקיים דיון בעניין בלשכתך לגיבוש עמדה משפטית בעניין זה".

השבוע הוגשה לבית המשפט תגובה, על ידי העירייה, בהמשך להתנגדות תושבת ערבייה לצו הריסה על ביתה. בתגובה כללה העירייה, לראשונה, הסתמכות על חלקים מפסיקת בג"צ בפרשת עמונה.

כידוע, בדצמבר האחרון הודיע ברקת על התפקדותו לליכוד אך אמר כי לא יתמודד על ראשות המפלגה מול בנימין נתניהו. עם זאת, בעשרת החודשים האחרונים החל לעסוק ברקת במגוון נושאים במישור הארצי, מכתבו הנוכחי למנדלבליט בעניין עמונה הוא רק קצה הקרחון. הבוקר פורסם ב-ynet כי בחצי שנה האחרונה נפגש ברקת עם מעל ל-35 חברי כנסת מהליכוד, מהבית היהודי, מהמחנה הציוני ומהמפלגות החרדיות. לעומת זאת, ברקת לא נפגש עם בנימין נתניהו או עם שר האוצר משה כחלון ומפלגתו.

השלכות פסד בגץ עמונה- מכתב ליועץ המשפטי לממשלה by kipacoil on Scribd