ברקת: מיד אחרי הבחירות נוכל להביא רב ציוני-דתי לירושלים

ראש עיריית ירושלים חזר על הבטחתו למינוי רב ציוני-דתי לבירה ואמר כי המהלך יתאפשר לאחר הבחירות המקומיות, בהן הוא מתמודד: "אלחם על זה בשיניים, כפי שאמר לי בזמנו הרב אליהו זצ"ל"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 26/06/13 14:13 יח בתמוז התשעג

ברקת: מיד אחרי הבחירות נוכל להביא רב ציוני-דתי לירושלים
יאיר חובב, צילום: יאיר חובב

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, התייחס אמש (ג‘) לאפשרות של מינוי רב ציוני-דתי כרב ראשי לירושלים והבטיח כי במידה וייבחר, ומאחר והבשילו התנאים החוקיים לכך, הוא יוכל להגשים את המטרה ולמנות רב סרוג לבירה.

בכנס בו השתתף בבית הכנסת הרמב“ן, אמר ברקת כי הוא מאמין במודל קהילתי - בדומה למודל שהציגה תנועת ”נאמני תורה ועבודה“. ”אני חושב שלקדם מודל שבו יש רב למינהל קהילתי, שהמינהל עושה לעצמו רב, ראוי לבחון את זה בחיוב. אם המדינה תכיר או לא - זה לא רלוונטי. אני חושב שזה נכון“, אמר ברקת.

בהתייחס למינוי רב ראשי לירושלים אמר ברקת כי ”הובלנו תהליך מאוד קשה, שלצערי, שר הדתות דאז לא חשב ממלכתית אלא מגזרית, ונלחמתי בשיניים - הרב מרדכי אליהו ז"ל שלח אותי לשליחות הזו - שלא יתאפשר בעיר ש-70 אחוז מהציבור היהודי בה הוא לא חרדי, שלא יהיה רב ציוני אחד“.

”הייתי מגיע פעם אחר פעם למשרד הדתות כדי לוודא שבחירת נציגי בתי הכנסת תשקף את האוכלוסייה בירושלים“, סיפר ברקת, ”קבענו שאנחנו בוחרים נציג של כל מינהל קהילתי, יש 22 כאלה, ושולחים נציג שמשקף את האוכלוסייה באותו מינהל קהילתי. כלומר מינהל ציוני ישלח נציג של בית הכנסת הציוני הגדול בשכונה. אם המינהל חרדי, ישלחו נציג חרדי. צריכים לעשות איזונים בין אשכנזי לספרדי, ציוני לחרדי. הגשתי שלוש עתירות בנושא הזה - אחת נגד שרון, להניע תהליך של בחירת רב ראשי. אח"כ אולמרט הניע את המהלך. עתרתי נגד התקנות, שאם היינו הולכים לפיו, לא יכולנו לבחור רב ציוני. אחרי שנבחרתי ניסו לרמות אותי בתקנות לא לפי ההסכמה שהיתה לנו. עתרתי כראש עיר נגד שר הדתות. בג"ץ התווה את הפתרון שאנחנו הולכים לפיו“.

ראש עיריית ירושלים ציין כי כיום, לאחר מינויו של נפתלי בנט לשר הדתות, המלאכה ”קלה יותר“. הוא הבהיר כי ”יש מגבלה, שלא ניתן יהיה להשלים את העסק לפני הבחירות הקרובות, אבל המתווה שאושר בבג"ץ לא נתון למחלוקת, וב"ה, מיד אחרי הבחירות אני מקווה שנוכל לממש את הרעיון. לשמחתי, המתווה גם מושתת על המינהלים הקהילתיים“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן