ברקת למשטרת ירושלים: מגרו תופעת השחתת שלטי נשים בעיר

ראש העיר פנה למפקד מחוז ירושלים בדרישה כי יפעל כדי "למגר את תופעת השחתת מודעות עם תמונות נשים בירושלים". בעקבות הפנייה החליטה משטרת ירושלים להגביר האכיפה בנושא

חדשות כיפה אורי פולק 13/11/11 12:50 טז בחשון התשעב

ברקת למשטרת ירושלים: מגרו תופעת השחתת שלטי נשים בעיר
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שוחח בסוף השבוע עם מפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל, ניצב ניסו שחם וביקש ממנו לפעול באופן מיידי למיגור תופעת השחתת שלטי פרסום ברחבי העיר, בהם מופיעות נשים.

"יש למגר את תופעת השחתת מודעות עם תמונות נשים בירושלים וכי עלינו לוודא שלמפרסמים המעוניינים לפרסם תמונות נשים בשלטי החוצות ברחבי העיר יתאפשר הדבר מבלי שהם יחששו מוונדליזם והשחתת השלטים או האוטובוסים", אמר ברקת לשחם.

הרקע לפנייה היא כוונתן של מספר חברות פרסום אשר הודו כי אין בכוונתם לפרסם פרסומות הכוללות תצלומים של נשים, מחשש כי אלו יושחתו על ידי גורמים קיצוניים מהמגזר החרדי בעיר. מפקד המחוז השיב בתגובה לראש העיר כי "משטרת ירושלים תגביר את האכיפה בנושא".

חל עזריה, חברת מועצת העיר ירושלים הפועלת רבות נגד הדרת נשים מהמרחב הציבורי בעיר, טענה בשבוע שעבר כי החלטת חברות הפרסום שלא לשלב נשים בפרסומים המיועדים לתפוצה בירושלים, הפכה עניין שגרתי. "בזמן הבחירות למועצת העיר סירבו לשים תמונה שלי על אוטובוסים מאותה סיבה, ובבג"ץ אמרו בצורה חד משמעית: 'אין דבר כזה חרדים ישחיתו לנו. תקראו למשטרה, תגיעו לבית-משפט, יש שיטה במדינת ישראל", היא אמרה.

לטענת עזריה, "כבר כמה שנים בוחרת המשטרה לא להיכנס למאה שערים. הגשתי עתירה לבג"ץ השנה ובשנה שעברה, ומאז סוף-סוף החלו להיכנס לשם. יכול להיות שדרושים עוד כמה בג"צים כדי להבהיר לרשויות המדינה מי צריך לקחת אחריות".

בתוך כך, מחזיק תיק התרבות בעיריית ירושלים, יוסף אללו, שלח בשבוע שעבר מכתב למוסדות התרבות בעיר, בו הוא מבקש מהם לכלול נשים בפרסומיהם. אללו כתב כי הוא פונה אליהם "בבקשה להנחות את הפרסומאים שעמם אתם עובדים להכניס דמויות נשיות בפרסומות שלכם, בתקווה שגם אנשי המסחר ילכו בעקבותיכם".

לדבריו, "הדרתן של נשים מפרסומות נעשית באופן שיטתי ומכוון, ללא תמיכת העירייה, אשר דורשת את התערבותנו על מנת שהעיר ירושלים תמשיך להיות פלורליסטית ותרבותית, ולא עיר חשוכה הנשלטת על ידי קומץ קיצונים בחברה החרדית".