ברקת בנאום הניצחון: זה היה אחד המרוצים המורכבים והקשים שעברנו

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, נשא נאום ניצחון ואף חגג את יום הולדתו עם תומכיו. "זה הזמן לחיבוקים, לא להתחשבנויות", אמר ברקת, "ירושלים ניצחה" # סיכום יום הבחירות - בכל המוקדים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 22/10/13 08:03 יח בחשון התשעד

ברקת בנאום הניצחון: זה היה אחד המרוצים המורכבים והקשים שעברנו
shutterstock, צילום: shutterstock

03:44

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, נשא הלילה נאום ניצחון לאחר שהצליח להביס את יריבו, משה ליאון, בבחירות לראשות העיר.

”זה היה אחד המרוצים המורכבים והקשים ביותר שעברנו וראינו“, אמר ברקת, ”הערב, תושבי ירושלים נתנו לנו מנדט - להוביל את העיר עם אותו חזון ואותה הדרך בחמש השנים הבאות. על כך אני רוצה להודות לכולם. בחמש השנים האחרונות התוונו דרך ולשמחתי הרבה הוכחנו לציבור שהפוטנציאל של ירושלים מתחיל להתגלות, שאפשר להוביל עיר תוך שיתוף פעולה בין המגזרים, עם קואליציה רחבה, בלי להשאיר אף מגזר ואף שבט מאחור. לקדם באמת ובמקצועיות את העיר“.

ברקת הוסיף כי ”הנחנו תשתית עמוקה, על מנת שנוכל להמשיך ביתר שאת לקדם את העיר ירושלים גם בקדנציה הבאה. עבורי ירושלים היא משימת חיים. לפני למעלה מעשר שנים, כשהחלטנו אשתי ואני לשים את כל העסקים בצד ולהתמקד בדבר אחד - איך הופכים את ירושלים למקום אטרקטיבי יותר לצעירים, למבקרים, ליזמים. הוכחנו שזה ניתן לביצוע. אבל שלכולנו יהיה ברור, יש עוד הרבה מאוד עבודה לעשות“.

ראש העיר הנבחר הדגיש כי ”שמענו ביקורת, שמענו צרכים - הכל נכנס לי באוזן ולא יצא החוצה. אני קורא מהבמה הזו לכל הסיעות בבית, לכל הציבורים בעיר ירושלים, להסתכל קדימה. אין לנו ברירה. אם אנחנו רוצים להצליח, חייבים לפעול ביחד. חייבים לשים את היריבויות בצד ולקדם את העיר ירושלים כפי שעשינו בעבר“.

”זה הזמן לחיבוקים, לא להתחשבנויות“, אמר ברקת, ”זכינו לרוב, זה נכון. מועצת העיר תהיה שונה מהמועצה הקודמת. זה נכון שהרבה מאוד אנשים לא הצביעו עבורנו. אבל אני רוצה לחבק את כל תושבי ירושלים ולהעביר לכולם מסר: ירושלים ניצחה“.

03:00

בתום ספירת הקולות בבחירות המקומיות במעלה אדומים עולה כי ראש העירייה המכהן בני כשריאל קיבל 76.4% מהקולות.

02:25

נאום ההפסד של משה ליאון, במטה הבחירות שלו: ”אני מודה לחברים, לפעילות ולפעילים. לחברי אביגדור ליברמן. אני אוהב את ירושלים, עשינו מסע ארוך ומאתגר. אני מאחל לירושלים המשך הצלחה. למרות שניסו לצייר זאת ככה, לא באתי לחפש כאן ג‘ובים. אני מודה למשפחתי ומודה לאנשי המשרד שלי - אני חוזר אליכם בראש מורם“. ליברמן: "אם לא הצלחנו הפעם נצליח בפעם הבאה. אני בטוח שמשה ימשיך לתרום לירושלים גם בתפקידיו הבאים".

02:05

הפתעה בירושלים: מנדט אחד למפלגת "הבית היהודי", מנדט אחד נוסף למפלגת "ירושלים מאוחדת" של אריה קינג ושמואל שקדי. "התעוררות" ו"ירושלמים" - הפתעת הבחירות.

01:58

אלעד: ישראל פרוש ניצח את צוריאל קריספל - הפסד פוליטי משמעותי לש“ס ולאריה דרעי.

01:40

באלקנה - סיבוב שני בין גרניט אריאל לבין מינצר אסף. מהפך בקרני שומרון: יגאל להב ניצח את הרצל בן ארי.

01:15

מלאכי לוינגר ניצח על חודם של קולות בודדים את ישראל ברמסון בקריית ארבע - קודם ספירת קולות החיילים. בבית אל יתקיים סיבוב בחירות נוסף. אלי שבירו ניצח באריאל, עודד רביבי ניצח באפרת.

01:10

לאחר ספירת כחצי מהקלפיות בירושלים: ברקת מוביל בקרב מול ליאון - ניר ברקת עם 53.87%, משה ליאון עם 42.7%, אפשטיין עם 3.34%.

01:05

בעקבות זכייתם הקרבה של שני ראשי ערים, אליהו ללו זוהר בקרית מלאכי ואלון דוידי בשדרות, אומר סגן שר החינוך ח“כ אבי וורצמן: ״בדומה לבחירות הארציות גם הבחירות המוניציפאליות הצליחו להשיב את הציבור הביתה אל הבית היהודי. הבית היהודי חרט על דיגלו להשקיע דווקא בפריפריה ולהביא אותה אל המרכז. זכייתם של שני המועמדים הראויים הללו היא אמירה חברתית חשובה והיא מסמלת תחילתה של דרך חדשה״.

01:00

מספירה של 20% מהקלפיות, ראש העיר החרדי המכהן, משה אבוטבול, מוביל בפער של 70% על המועמד החילוני אלי כהן.

00:50

בתום ספירת 18% מהקלפיות בירושלים זכה ראש העיר ניר ברקת ב-54.66% מהקולות. משה ליאון קיבל עד כה 41.88% מקולות הבוחרים.

00:30

אלון דוידי ניצח בקרב על ראשות העיר שדרות. בנט שוחח עם דוידי ואמר: ”הציונות הדתית עשתה הלילה היסטוריה בשדרות. בן הציונות הדתית אלון דוידי שניצח הערב יצעיד את שדרות למקומות שמגיע לתושביה להגיע אליהם. הבית היהודי שתמך בדוידי יחד עם הליכוד יתמוך בשדרות ובפריפריה כולה, גם בהמשך הדרך. זוהי בשורה חשובה לעם ישראל כולו“.

00:21

יאיר רביבו, איש הגרעין התורני המקומי, נבחר לראשות עיריית לוד.

00:10

ממשרד הפנים מסרו כי בירושלים הצביעו 35.8% מבעלי זכות הבחירה. בתל אביב הצביעו ללא קולות החיילים 31.3% מהתושבים - 4% פחות מהבחירות ב-2008. בבאר שבע שיעור ההצבעה עומד על 40%. שיעור ההצבעה הכללי נכון לשעה 20:30 הוא 42.6%.

00:05

השר נפתלי בנט בעמוד הפייסבוק שלו, מודה לציבור על פעילותו למען מפלגות ”הבית היהודי“ בערים השונות. הוא הוסיף: ”תודה למנכ״ל (האגדי) של הבית היהודי: ניר אורבך. עם לב ענק, רגישות ואפקטיביות הוא הצליח להעמיד מערכת בחירות נפלאה. וגם לכל הצוות: אלרועי אסרף, בנצי ארביב, מיכאל סימנטוב, סמי לוי, אריאל אדרי, כל הח״כים והשרים הנפלאים שלנו, ואלפי הפעילים המקסימים“

0:00

ניר ברקת עזב את מטה הבחירות שלו בשכונת ממילא - ונסע לביתו. גורמים במטה ברקת מעריכים: "התוצאות הרבה יותר צמודות ממה שחשבנו".

22:00

הקלפיות נסגרו בכל רחבי הארץ, החלה ספירת הקולות.

21:40

שיעורי ההצבעה בבחירות לרשויות המקומיות נכון לשעה 20:30: 42.6% בארצי, לעומת 41.4% בבחירות הקודמות ב-2008. בירושלים טיפס אחוז ההצבעה ל-32% בתל אביב ל-22%, בחיפה 41%, אשדוד 42%, ראשון לציון 27 אחוזים, בבני ברק 60 אחוזים, בגבעתיים 35 אחוזים, בפתח תקווה שיעור ההצבעה עומד על 36 אחוזים, ברמת גן 31 אחוזים, ברעננה 46 אחוזים ובשדרות 60 אחוזים.

20:45

השר נפתלי בנט בפנייה לחיילים: צאו להצביע!

20:00

אחוז ההצבעה הכללי בבחירות המקומיות עד לשעה 19:00 עומד על 32.7% מבין בעלי זכות ההצבעה. בירושלים עומד אחוז ההצבעה על 23%, בתל אביב על 21%, בחיפה על 30%, ברמת גן על 23%, אלקנה - 50%, בית שמש - 45%.

19:40

במטה ברקת מביעים דאגה נוכח אחוזי ההצבעה הנמוכים באופן ניכר מהצפוי, וקוראים לירושלמים לקחת אחריות ולצאת ולהצביע. הצבעה נמוכה במיוחד נרשמה בשכונות גילה, פסגת זאב, הר חומה ותלפיות, אחוזים נמוכים ביחס לבחירות האחרונות בירושלים. ראש העיר ניר ברקת: "ליברמן ודרעי בונים על כך שלא תצביעו. זהו הרגע לקחת אחריות על עתידנו ועל עתיד העיר ירושלים. על כולנו מוטלת החובה לצאת, להצביע ולוודא שירושלים ממשיכה בכיוון הנכון".

(צילום: יואב דודקביץ)

19:37

בית שמש: כוחות משטרה פשטו על שתי דירות, בהן מצאו כ-200 תעודות זהות השייכות לאנשים אשר נמצאים מחוץ לישראל. כעת בודקים במשטרה האם נעשה בהן שימוש בבחירות. שמונה חשודים נעצרו באירוע. ממטה הבחירות של אלי כהן נמסר: ”סוף גנב לתלייה“.

18:40

משטרת ישראל טיפלה עד כה בכ-700 תלונות הקשורות לבחירות. 260 מהן עוסקות בתעמולה אסורה וכ-200 בהפרת הסדר הציבורי סמוך לקלפיות ובתוכן. 9 בני אדם עוכבו לחקירה ו-6 נעצרו בחשד להפרת הסדר הציבורי, שימוש בתעודות זהות מזויפות וכן תקיפה.

17:27

22.4% מהישראלים כבר הצביעו בבחירות המקומיות, עד השעה 16:30. שיעור ההצבעה בירושלים עומד על 17.5%.

16:00

משעות הבוקר ברקת מסייר ברחבי העיר ובמרכזי השכונות וקורא לתושבים לא להישאר אדישים ולצאת להצביע. בשעות הצהריים הגיע ברקת למטה הבחירות וקיבל תדרוך ממנהל המטה על המצב במוקדי ההצבעה השונים, וכן קיבל דיווחים על נסיונות זיוף ורמאות בקלפיות שונות בעיר. בתום התדרוך אמר ברקת: "הקרב בעיצומו, ועדיין לא קרוב להכרעה. כל אחד מאיתנו חייב לצאת ולהצביע בכדי להבטיח את עתידה של ירושלים".

(צילום: יואב דודקביץ)

15:40

עד כה טופלו היום בכלל מחוזות המשטרה כ-500 תלונות: כ-200 מתוכן בנושא תעמולת בחירות אסורה, כ-180 בנושא הפרות סדר בסמוך לקלפיות ו-10 על השחתת פני מקרקעין (תליית כרזות). במשך היום עוכבו לחקירה 8 בני אדם, ו-3 מתוכם נעצרו בחשד להפרת הסדר הציבורי, שימוש בתעודת זהות מזוייפת ותקיפה.

15:30

אחוז ההצבעה בבחירות המקומיות נכון לשעה 14:00 עומד על 16.3% - כך מעדכנים מחדר המצב של משרד הפנים. מדובר בירידה של 1.7% לעומת השעה המקבילה בבחירות ב-2008. אחוז ההצבעה בירושלים עומד על 10%, בתל אביב 14%, בחיפה 11% ובבאר-שבע 14% אחוזי הצבעה. שיעור ההצבעה הנמוך ביותר נרשם בקריית גת, כ-8% בלבד.

14:40

אחוז ההצבעה הארצי עומד בשעה זו על 9.20%.

14:35

וועדת הבחירות הפסיקה את הפעילות בקלפי ברחוב אוסישקין בשל היעלמות פתקים צהובים של משה ליאון. מדובר בקלפי 172 ברחוב אוסישקין 38, שם דווח על היעלמות של פתקים צהובים של המועמד משה ליאון, והפיכת הפתקים של מח"ל. וועדת הבחירות ביקשה להפסיק את ההצבעה עד שרכז יגיע למקום על מנת לבדוק את הנושא ולחדש את ההצבעה.

13:30

ח“כ איילת שקד הצביעה לרשימת ”שגב“ בבחירות המקומיות בתל אביב. מדובר ברשימה משותפת ליהדות התורה, ש"ס והבית היהודי לשם עשייה משותפת.

12:37

אחוזי הצבעה נמוכים משמעותית בערים הגדולות בישראל - רק 7% מבעלי זכות הבחירה הצביעו עד השעה 11:00 בירושלים, 6% בלבד השתתפו בבחירות בתל אביב. בשקלול ארצי, תוך הסתייגות מכך שחסרים נתונים של 17 יישובים, הצביעו 9% מכלל בעלי זכות הבחירה. במגזר הלא יהודי נרשמו אחוזי הצבעה גבוהים יחסית - 20% בכלל הישובים הערביים.

11:40

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל הגיע הבוקר לביתו של יו"ר הבית היהודי בירושלים דב קלמנוביץ וליווה אותו לקלפי שבשכונת רמות בעיר. השר אריאל קרא לירושלמים להצביע לבית היהודי "אנחנו מנצחים כמו בבחירות הכלליות", הוסיף השר.

השר אריאל, כמו השר נפתלי בנט וח"כ איילת שקד, התגייסו בשבועות האחרונים למען הבית היהודי בירושלים וקראו לירושלמים להצביע ל"גיבור ישראל", כפי שכינה בנט את קלמנוביץ בשבוע שעבר והוסיף. "יש רק מפלגה אחת לציונות הדתית בירושלים וזו הבית היהודי"

במטה הבית היהודי בירושלים שוררת אופטימיות הבוקר. הפעילים המרכזיים ומועמדי המפלגה מאמינים כי הם יצליחו להגדיל את כוחה של הציונות הדתית בעיר. "יש תחושה טובה בשטח", אמר קלמנוביץ לפני שעה קלה אך הדגיש כי אסור להיכנס לשאננות. "יש לנו הרבה עבודה עד הערב. רק כך נוכל להגדיל את הייצוג של הבית היהודי בעיר".

11:30

ברקת הצביע בקלפי שבבית ספר ליד“ה בבירה, יחד עם אישתו בברלי ושלוש מבנותיו. ברקת: "ירושלמים, הגיע זמן האמת. אני קורא לכולם לקחת אחריות על עתידנו בעיר ירושלים. זוהי אחריות שמוטלת על כל אחד ואחת מתושבי העיר". הוא הוסיף "אני מבקש את קולכם לראשות העיר ולסיעת "ירושלים תצליח" בראשותי. הירושלמים הם אלו שיכריעו את עתידם ולא אותם פוליטיקאים המנסים להשתלט עליהם. לכו להצביע! אני מבטיח לפעול בנחישות ובאחריות לעתיד טוב יותר בעיר ירושלים".

10:55

משה ליאון הצביע בקלפי ברחוב כ“ט בנובמבר בירושלים. ”אני מרגיש מעולה, התחושה שלי שאנחנו הולכים לניצחון מוחץ. אני מבקש מכל הירושלמים ללכת להצביע. זהו היום המשמעותי שלכם“, אמר ליאון לאחר ההצבעה.

10:30

ראש העיר ירושלים ניר ברקת פתח את יום הבחירות בכותל. הרב שמואל זעפרני, ראש לשכתו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל, קיבל את ברקת ושב והביע את תמיכתו. ברקת: "זהו יום גדול וחשוב לכולנו. אנו נושאים תפילה להצלחתה ובניינה של ירושלים“. מהכותל ממשיך ברקת להצבעה בקלפי הסמוכה לביתו.

ברקת בכותל, היום (צילום: יואב דודקביץ)

10:27

יו“ר ש“ס, אריה דרעי, פתח את יום הבחירות המקומיות בקברו של הרב עובדיה יוסף זצ“ל שבבית העלמין סנהדריה. ”בימים אחרים, בדיוק בשעה הזאת, הייתי מתלווה אל מרן בדרך אל הקלפי“, אמר דרעי, ”היום לצערי לא אביט בעינים המאושרות שלך, מרן, כשאתה משלשל את הפתק ש״ס לקלפי. אבל אני מבטיח לך, הפעם יצביעו במקומך מאות אלפים, אלפים רבים של אנשים שרוצים לומר לך, ״מקיימים את רצונך מרן״, ״מפעל החיים שלך ימשיך לשגשג ולהתקיים עוד שנים רבות״. אני בטוח שאחזור לכאן הלילה עם ראש מורם ואבשר לך: קיימנו צוואתך“.

10:20

צמיגי רכבו של פעיל מרכזי במפלגת ”הבית היהודי“ בלוד, נוקבו הלילה על ידי אלמונים. בלוד מתחולל מאבק על קולם של הציבור הדתי והמסורתי עליו מתחרים 5 מפלגות: הליכוד, הבית היהודי, יחד, האיחוד הלודאי וש"ס.

09:30

נשיא המדינה שמעון פרס, תושב ירושלים, קיים את חובתו האזרחית והצביע בבחירות המוניציפאליות בתיכון לאומנויות בירושלים. מיד לאחר ההצבעה קרא לאזרחי ישראל לממש את זכותם הדמוקרטית: ”הבחירות לעיריות הן חלק חשוב ביותר מהתהליך הדמוקרטי ואני קורא לאזרחי ישראל לצאת ולהצביע. העיר ממלאת תפקיד חשוב בחיי האזרח ביום יום לא פחות מהממשלה. צעירים ומבוגרים- תבואו לקלפיות, תצביעו לטובת המדינה ולטובת עירכם“.

הנשיא פרס מצביע, הבוקר (צילום: לשכת העיתונות הממשלתית)

”הבחירות חשובות בכל הארץ, אך כאן בירושלים החשובות במיוחד- לא מספיק לומר שאנחנו בעד ירושלים דמוקרטית וחופשית, את הדמוקרטיה צריך להראות ולהצביע כדי שמשיך להיות כזו, ותושביה רוצים ליטול בה חלק בעתידה, ואני קורא לכל האזרחים לצאת ולהצביע בכדי להחליט על אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל".

09:20

הרב אלישע וישליצקי הפיץ כעת הודעת SMS, לתמיכה במועמד משה ליאון בירושלים: ”בע"ה ללמען ירושלים לא נחשה. עש יצא כנגה צדקה וישועתה כלפיד תבער. נשמע לקול רבותינו ונבחר ראש עיר שומר מצות ציוני וטוב וישר. מתוך ודאות בע"ה שמשה ליאון וצוותו הנאמן לא יכענו לשום רוח זרה ויגנו בחרוף נפש על צביונה היהודי ציוני של ירושלים ועל מעמדה הלאומי והבינלאומי כבירתה הבלעדית והמאוחדת של מדינת ישראל והעם היהודי“.

08:50

יו״ר הבית היהודי השר נפתלי בנט הצביע הבוקר ליד ביתו ברעננה ואמר: ״זהו היום האחרון שבו לבית היהודי אין ראש עיר אחד לפחות בישראל. הבית היהודי היום שואף להכפיל את כוחו ולהפוך להיות גורם משפיע בפוליטיקה המקומית כמו בארצית. בבחירות האלה התמקדנו בפריפריה, קריית מלאכי, שדרות, טירת הכרמל ועוד מקומות. משהו חדש יתחיל היום גם בבחירות המקומיות".

07:00

בשעה זו נפתחו 8,771 קלפיות בכל רחבי הארץ, ב-191 רשויות מקומיות בישראל. 5,469,041 בעלי זכות בחירה יוכלו לממש את זכותם ולבחור את ראש הרשות המקומית שלהם ואת חברי המועצה המקומית לחמש השנים הקרובות. ההצבעה תימשך עד לשעה 22:00.

עבור 553,668 מבעלי זכות הבחירה מדובר בפעם הראשונה שבה הם מצביעים בבחירות לרשויות המקומיות. ל-248,029 בעלי זכות בחירה תהיה זו ההזדמנות הראשונה בחייהם להשתתף בהליך הבחירות.

בשנים האחרונות חלה ירידה בהשתתפות אזרחים בבחירות לרשויות המקומיות: אחוז ההשתתפות בבחירות מ-57.4% בשנת 1998 ל-51.9% בבחירות ב-2008. נקודת שפל נרשמה בבחירות ב-2003 אז השתתפו פחות ממחצית מבעלי זכות הבחירה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן