ברוך מרזל נעצר בחשד לתקיפת פלסטינים

שוטרים עצרו את מרזל בעת שנכנס לקריית ארבע ולאחר שסירב להתייצב לחקירה בימים האחרונים. "הרדיפה נגדי לא תפחיד אותי", אמר מרזל קודם חקירתו

חדשות כיפה אורי פולק 09/01/12 09:04 יד בטבת התשעב

ברוך מרזל נעצר בחשד לתקיפת פלסטינים
Emen, ויקפדיה עברית, צילום: Emen, ויקפדיה עברית

פעיל הימין ברוך מרזל נעצר אמש (א') בקריית ארבע, זאת בחשד לתקיפת פלסטינים לפני מספר ימים.

על פי החשד, לפני מספר ימים נכנסו פלסטינים לשכונת תל רומיידה בחברון, בה מתגורר מרזל, וגנבו מיכלים ובהם מזון לעיזים. מרזל, שזיהה את הגנבים, החל לרדוף אחריהם ונכנס אל תוך השטח הפלסטיני ואף אל בתיהם של הפלסטינים, כשעל פי החשד, מרזל התעמת עם דיירי הבית. לטענת הפלסטינים, שהגישו תלונה במשרד התיאום של המנהל האזרחי, מרזל דחף אותם ונהג כלפיהם באלימות.

בימים האחרונים הגיעו שוטרים לביתו של מרזל בחברון והשאירו לו צווי הבאה לחקירה. מרזל התעלם מהצווים ואמש, לאחר שנכנס לקריית ארבע, פשט עליו כוח שוטרים ועצר אותו.

"הרדיפה נגדי ונגד ילדיי לא יפחידו אותי. נמשיך להלחם בנתניהו וממשלתו", הגיב אמש מרזל. תנועת "ארץ ישראל שלנו", שמרזל הוא העומד בראשה, טענה כי החקירה נגדו היא מסע ציד. "מדובר במטרה אחת ויחידה להדיר את הציבור היהודי מארצנו הקדושה, ולגיטימציה לכל שונאי נפשנו. ממשלת נתניהו מנהלת מסע ציד נגד ההתיישבות והציבור הדתי בכללו ורבני ישראל, שברה הערב שיא נוסף", מסר לכיפה מנכ"ל התנועה, שי גפן.