ברוך דיין אמת: שמואל אויערבך, מנהלה הראשון של ישיבת כפר הרא"ה נפטר

אויערבך, יקיר החינוך הדתי, המנהל הראשון של ישיבת כפר הרא"ה, וסבו של הח"כ לשעבר אבי וורצמן, הלך היום לעולמו בגיל 102

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 24/05/16 13:48 טז באייר התשעו

ברוך דיין אמת: שמואל אויערבך, מנהלה הראשון של ישיבת כפר הרא"ה נפטר
דוברות, צילום: דוברות

שמואל אויערבך, המנהל הראשון של הישיבה הדתית המוכרת כפר הרא"ה, ויקיר החינוך הדתי הלך היום לעולמו, והוא בן 102.

ישיבת בני עקיבא כפר הרא"ה נוסדה ב1939, על ידי הרב משה צבי נריה במושב העובדים הדתי כפר הרא"ה, והייתה הראשונה בישיבות בני עקיבא ששילבה לימודי ישיבה ולימודים לבחינות הבגרות. אויערבך כאמור היה מנהלה הראשון של הישיבה והקים אותה יחד עם הרב נריה והרב צוקרמן.

אויערבך הוא גם סבו של הח"כ לשעבר בבית היהודי, אבי וורצמן, פעיל מוכר וותיק בתחום החינוך. וורצמן סיפר ל'כיפה' כי סבו שימש עבורו כמודל לחיקוי, ושתחום החינוך היה ממש דרך חיים ולא סתם מקצוע עבורו:"הוא היה מחנך ברמ"ח איבריו, הקים את הישיבה התיכונית, הוא היה איש חינוך מאוד מרכזי בכפר הרא"ה, ואז בכל מקום שהיו צריכים אותו, ואת סבתא שלי, הם פשוט הלכו לכל מקום שרצו אותם. הוא היה דמות מדהימה. תמיד לטובת הציבור. אני שזכיתי לעבוד למען הציבור, הוא היה המודל שלי. תמיד אמרתי לו את זה והוא היה גאה בזה".

לדבריו של וורצמן, סבו עשה הרבה ובעיקר בצניעות: "הייתה לו אהבה ונתינה ברמת הפרט, היה מגיע בתחבורה ציבורית, מקליד מכתבים במכונת כתיבה, איש מדהים בדוגמא האישית שלו. אני זוכר שהוא ראה שבבית חולים סורוקה אין בית כנסת אז הוא החליט לייסד את בית הכנסת בבית החולים סורוקה, הוא הביא דברים מהבית - סידורים וציוד, הכל עשה בעצמו".

אחד מזכרונות הילדות של וורצמן היו סעודות השבת בבית של הסבא והסבתא יחד:"הוא היה עושה קידוש אחרי שהוא היה עובר בבית החולים ואומר לחולים והיולדות שהוא עושה קידוש. הוא היה מזמין אנשים בבית החולים לבוא אליו בשבת, ותמיד אני זוכר שהיו אנשים שלא הכרתי שם כי הוא הזמין את כולם".

הלוויה תתקיים היום, יום שלישי בשעה 16.30 בבית העלמין החדש בבאר שבע.