ברגע האחרון: מארגני עצרת בעקבות אירועי מצעד הגאווה ביטלו נאום בנט

שר החינוך נפתלי בנט ביקש להגיע לנאום בעצרת בעקבות אירועי המצעד, אך המארגנים ביטלו הגעתו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 01/08/15 22:54 טז באב התשעה

ברגע האחרון: מארגני עצרת בעקבות אירועי מצעד הגאווה ביטלו נאום בנט
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט, הוזמן לנאום הערב (מוצאי שבת) ע"י מארגני עצרת המחאה כנגד אירוע הדקירה במצעד ביום חמישי אך התבקש בסופו של דבר שלא להגיע למקום.

בסביבתו של בנט אומרים כי הביע מלכתחילה את הסכמתו תוך שידע כי הקהל לא יהיה אוהד, כשר חינוך של כלל ילדי ישראל. כאמור, בדרכו לאירוע, קיבל הודעה מהמארגנים כי בשל חשש להתלהמות מבקשים שלא יגיע וכיבד את הבקשה.

גם חבר הכנסת ינון מגל מהבית היהודי, התבקש שלא להגיע על ידי המארגנים בטענה כי הוא יגרום להתלהמות כנגדו. נקודה נוספת שהבריחה את חלק מהנואמים היה תנאי של המארגנים שציינו במוצאי השבת כי הם דורשים חתימה על עצומה כתנאי לעליה לבמה, בעצומה דורשים המארגנים מהנואמים לחתום על הזדהותם עם הקהילה הלהט"ב ולהתחייב לפעול בעבורה בהמשך. מקורביו של בנט דיווח כי השר סירב לחתום על העצומה כשהם מציינים שבנט לא חותם על עצומות באופן עקרוני, אלא פועל מתוקף תפקידו.

מלשכתו של בנט נמסר בתגובה: "אנו מצרים על ההחלטה כי שר חינוך לא יגיע לעצרת העוסקת בקבלת האחר ובסובלנות, מסר אותו היה השר מעביר לולא היו מבטלים את הזמנתו. למען הסר ספק-אם המארגנים ירצו לחדש את הזמנתם, השר יגיע וישא דברים המייצגים ציבור ענק במדינת ישראל".

(צילום: מתוך דף הפייסבוק של האגודה)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן