ברגע האחרון: הוארך מינויו של אלחנן גלט כמנכ"ל הרבנות הראשית

רגע לפני שפג תוקף מינויו של אלחנן גלט כמנכ"ל הרבנות הראשית, הורה היועץ המשפטי לממשלה על הארכת המינוי לשלושה חודשים או עד מינויו של מנכ"ל קבוע לרבנות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/12/14 12:18 ט בכסלו התשעה

ברגע האחרון: הוארך מינויו של אלחנן גלט כמנכ"ל הרבנות הראשית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אתמול בערב (א'), שעות מעטות בלבד לפני שהרבנות הראשית נשארה ללא מנכ"ל, הוארך מינויו של מנכ"ל משרד הדתות אלחנן גלט כמנכ"ל הזמני של הרבנות הראשית, כך נודע ל'כיפה'.

"אבקש להודיעך, כי בהתאם לסעיף... לחוק שירות המדינה הרני מסכים לבקשתך להאריך את מינויו המזמני של מר אלחנן גלט, לתפקיד המנהל הכללי של הרבנות הראשית בשלושה חודשים או עד למינוי מנהל כללי קבוע, לפי המוקדם מביניהם", כתב היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין במכתב שנשלח לסגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן אתמול בלילה.

כתבות נוספות בנושא:

- בסוף השבוע הבא לא יהיה מנכ"ל לרבנות הראשית

- בן דהן לנציב שירות המדינה: הארך כהונת אלחנן גלט כמנכ"ל הרבנות הראשית

כזכור, בשבוע שעבר פורסם כאן ב'כיפה' כי השבוע, עם סיום חודש נובמבר, פקעה תפוגת מינויו הזמני של אלחנן גלט כמנכ"ל הזמני של הרבנות הראשית. למרות שהתאריך היה ידוע מראש, רק ברגע האחרון ממש הורה היועמ"ש להאריך את המינוי, כך שישאר מנכ"ל בפועל לאחד הגופים המשמעותיים בתחום הדתות במדינת ישראל.

במאי 2014 הסתיימה כהונתו של מנכ"ל הרבנות הקודם, עודד וינר, אך לאחר שהצדדים השונים לא הצליחו לגבש רשימת מועמדים מוסכמת לתפקיד, נכנס אלחנן גלט, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, כמנכ"ל מחליף לרבנות הראשית. באוגוסט האחרון הוארך מינויו של גלט כמנכ"ל הזמני של הרבנות, זאת בעקבות עיכוב במינוי מנכ"ל קבוע לרבנות. "כידוע לך, במהלך התקופה האחרונה עמלנו, בשיתוף פעולה עם הרבנים הראשיים ועמך, על השלמת הרכב ועדת האיתור למשרת מנהל הרבנות הראשית", כתב בזמנו סגן השר לשירותי דת הרב בן דהן לנציב שירות המדינה משה דיין. "בימים האחרונים הועברו שמות המועמדים לחברות בוועדת האיתור לבחינת הלשכות המשפטיות במשרדנו וכולי תקווה כי הרכב הוועדה יאושר והוועדה תחל עבודתה בהקדם. בנסיבות אלו ונוכח האמור לעיל, אין מנוס מהארכת תוקף מינויו של מר גלט לתקופה נוספת”.

עם זאת, כאמור, גם עתה, קרוב לשלושה חודשים לאחר הגשת בקשה זו, נאלצו במשרד הדתות להאריך בשנית את כהונתו הזמנית של גלט מכיוון שנציבות שירות המדינה מתעכבת במינוי מנכ"ל קבוע לרבנות הראשית. בתחילת אוקטובר גיבשה נציבות שירות המדינה ועדת איתור לבחירת מנכ"ל חדש לרבנות הראשית, אך למרות שמאז עברו כבר קרוב לחודשיים, ועדת איתור זו עדיין לא התכנסה.

בסך הכל הגישו מועמדות לתפקיד לא פחות מ-51 מועמדים, שמתוכם תצטרך ועדת האיתור לבחור מועמד אחד שיהיה מנכ"ל הרבנות הבא. בין היתר הגישו את מועמדותם אלדד מזרחי - ראש המועצה הדתית תל אביב, יהושע ישי - ראש המועצה הדתית ירושלים, אביגדור אוחנה, ששימש כמנכ"ל משרד הדתות בזמן שש"ס החזיקו במשרד, דורון דנינו - שהיה יועץ סגן השר לשירותי דת בעבר, ותומר מוסקוביץ, מנכ"ל חברת הבניה משהב. על פי ההערכות במשרד, למוסקוביץ הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות בתפקיד.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן