ברגע האחרון: בוטלה ההצבעה על חוק הגיור

רגע לפני קיום ישיבת וועדת חוקה על חוק הגיור, בוטלה הישיבה בהוראת ראש הממשלה, זאת כפי הנראה על מנת שלא ליצור זירה מול בנט בנוסף לעימות עם ליברמן

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 07/07/14 13:15 ט בתמוז התשעד

ברגע האחרון: בוטלה ההצבעה על חוק הגיור
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הבוקר (ב'), אמורה הייתה להתקיים ישיבת וועדת חוק חוקה ומשפט בעניין חוק הגיור. כפי שפורסם ב'כיפה', חוק הגיור אמור היה לעלות להצבעה ללא הסכמת הצדדים.

רקע לפני קיום הוועדה הורה ראש הממשלה לבטל את הישיבה, זאת כפי הנראה על מנת שלא ליצור זירה מול בנט בנוסף לעימות עם ליברמן.

בחודשים האחרונים מנסה הרב דרוקמן, על פי בקשת ראש הממשלה, לגשר בין ח"כ אלעזר שטרן לבית היהודי ולנסות להביא לנוסח מוסכם לחוק הגיור. בין היתר עוסקים צהר בגישור בין הצדדים.

הצדדים חלוקים במספר נושאים, כשכפי הנראה נושא הרפורמים, שבעבר נטען שעומד בבסיס המחלוקת, נמצא בפני פתרון, שכן שני הצדדים מסכימים שלא יפגעו ברפורמים ולא יעזרו להם. ישנם מספר מחלוקות בנוסחים המשפטיים אך לגברי גורמים בתהליך, “אם הבעיה היא ניסוח זה לא דבר שעליו יעלה או יפול החוק".

נושא נוסף אשר עליו הצדדים חלוקים הוא מידת מעורבותו ומעמדו של הרב הראשי בבתי הדין לגיור.

עלתה הצעה שרב בדרגת מוסמך לרב ראשי יוכל לפתוח בית דין לגיור. באחד הצדדים מסרבים לפי שעה להסכים לתנאי זה, ייתכן שהדבר יאפשר לרב דוד סתיו להקים בית דין לגיור.

גורמים בבית היהודי אמרו בשבוע שעבר ל'כיפה' "אנחנו ממשיכים בתהליך על מנת למצוא נוסח מוסכם לחוק הגיור. אנחנו מאמינים שבסופו של יום יקבלו החלטה אחראית על פי תורת ישראל ובצורה הראויה והנכונה”.