ברבנות יוזמים: דירוג בתי מלון על פי התאמתם לציבור הדתי

ביוזמת הרב הראשי יונה מצגר תדרג הרבנות הראשית את בתי המלון בישראל, במדרג שבין שניים לחמישה כוכבים, אשר יתייחסו גם לצניעות עובדי המלון, רמת כשרות המזון ושמירת השבת

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 04/07/12 10:54 יד בתמוז התשעב

הרבנות הראשית לישראל יוזמת דרוג כשרות חדש לבתי המלון בישראל, שלא יתבסס רק על כשרות המזון, כי אם על התאמת בית המלון לאורחים דתיים וחרדים. על פי הדיווח הבוקר (ד') בעיתון "מעריב", הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, בשיתוף עם ועדת רבנים מהרבנות הראשית, מגבשים קריטריונים חדשים למתן כשרות לבתי המלון בישראל.

שיטת הדירוג תתבצע ככל הנראה על ידי הענקת "כוכבים", במדרג שבין שני כוכבים לחמישה. הפרמטר הבסיסי להענקת הכוכבים היא כשרות המלון, כשמלון בעל תעודת כשרות סטנדרטית יזכה לשני כוכבים, שלושה כוכבים יוענקו למלון שלא יעסיק עובדים זרים וערבים בשלבי הכנת האוכל, ארבעה כוכבים יוענקו למלון שיזמין בשר מהדרין, וחמישה כוכבים למלון שעובדים לבושים באופן צנוע ושלא מושמעת מוזיקה בשבתות במעליות או בלובי המלון.

ברבנות הסבירו כי מדובר בשירות לטובת הציבור הדתי, שנכון להיום לא מודע מראש לטיב המלון ולהתאמתו לאורח חייו. גורם ברבנות אמר לעיתון כי "לא יכול להיות שמלון ישאף לחמישה כוכבים בתחום המקצועי, אבל הנופש הדתי יקבל מבחינתו אירוח של שני כוכבים בלבד רק בגלל אי ההתאמה שלו לאופי החיים של שומרי הדת". הרב רפאל כהן, חבר הוועדה, אמר כי הוא מקווה שדירוג בתי המלון יסתיים בתום חודשיים.

מלשכת הרב הראשי יונה מצגר נמסר בתגובה כי "מדובר בנושא שנמצא בשלב בדיקה ראשונית ולא ברור אם הדבר ייצא בסופו של דבר אל הפועל. בכל מקרה לא תהיה חובה לבתי המלון להשתתף בדירוג המדובר. המטרה היא ליצור תחרות חיובית שתתרום למקסום האפשרות של יהודים שומרי מצוות לבלות במלונות בישראל, תוך אפשרות לבחור את רמת הכשרות והאווירה הידידותית הכוללת כלפי המסורת והערכים היהודיים".