בראש חגיגות במועצה המקומית מגדל - הרב אלון

המועצה המקומית "מגדל" הזמינה את הציבור לאירוע לציון מסע המושבות בהשתתפות הרב דרוקמן ובמרכזו הרב מוטי אלון יערוך התוועדות. ראש המועצה המקומית: "לא רואים כל בעיה בהשתתפות הרב"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 17/11/15 11:08 ה בכסלו התשעו

בראש חגיגות במועצה המקומית מגדל - הרב אלון
צילום מסך, צילום: צילום מסך

במודעות שפורסמו השבת בעיתונים ובעלונים השונים, המועצה המקומית 'מגדל' בצפון מזמינה את הציבור לערב סיור במוזיאון המושבה, שיעורים והרצאות מפי הרב חיים דרוקמן, הרב יגאל ממליה והעיתונאי חיים הכט ובמרכז הערב - התוועדות "מסע המושבות אל הנשמה" בניצוחו של "מו"ר הרב מרדכי אלון שליט"א" כך לשון ההודעה. האירוע החגיגי מתקיים לציון 102 שנים למסע המושבות שערכו הרב קוק והרב זוננפלד והוא צפוי להתקיים ביום חמישי.

כזכור, בעקבות חשיפת 'פורום תקנה', הורשע הרב אלון בבית המשפט השלום בירושלים בביצוע שתי עבירות של מעשה מגונה בכוח בבן 17 שפנה אליו להתייעצות בעניינים אישיים‏, ונגזר עליו חצי שנה של עבודות שירות, 15 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בסך 10,000 ש"ח למתלונן‏. חסידיו של הרב שגלה למושבה מגדל שבצפון ממשיכים לטעון לחפותו והוא ממשיך לעסוק בפעילות חינוכית ציבורית (אם כי מצומצמת) למרות ההרשעה.

בשיחה עם 'כיפה' אמר ראש המועצה ישראל אמרוסי כי הוא לא רואה בעיה בהשתתפותו של הרב אלון באירוע. "רבנים שגרים כאן במגדל משתתפים באירוע, אנחנו לא עושים סלקציה בין רב לרב. אנחנו חיים בתוך מושבה שיש בה חילונים ודתיים יחד בהרמוניה של "חיה ותן לחיות" ואיננו רואים כל בעיה בהשתתפותו של הרב אלון בתכנית" אמר.

עם זאת, נראה כי אחרים דווקא כן רואים בעיה בהשתתפות הרב אלון באירוע, לאחר שהורשע ואף סירב להודות במעשיו. בשיחה עם 'כיפה', אומרת הרבנית יהודית שילת, מראשי פורום 'תקנה' שחשף את הפרשה: "פעילותו של פורום תקנה נועדה לעזור לקרבנות של ניצול ותקיפה מינית של בעלי סמכות ולקדם שיח ציבורי בעניין זה. במה שנוגע לעזרה לקרבנות אנו עושים כמיטב יכולתנו תמיד ונמשיך בכך. במה שנוגע לתיקון הציבורי בתחום שבו אנו פועלים, האחריות הינה של הציבור. אנו יכולים להתריע ולהזהיר, להשתדל לשמור על הנורמות החברתיות , אותן קבעה כבר ההלכה היהודית, אבל איננו יכולים להיות השוטרים שעומדים על המשמר. זהו תפקידו של כל הציבור כולו. משמח מאוד לראות שיש התעוררות לטיפול בנושא הניצול המיני , אני יודעת כמה קשה וסיזיפית העבודה, אבל עם מודעות מתמדת, ודבקות במטרה נצליח להיות בעז"ה חברת מופת".

(צילום: צילום מסך) המודעה שפורסמה השבת בעיתונים