בקרית ארבע מוחים: לא מעוניינים בנהגים תושבי מזרח ירושלים

'אגד תעבורה' החלה לפעול לפני כשבועיים בקרית ארבע. חלק מנהגי החברה הם תושבי מזרח ירושלים ומתגוררים בשכונות מהם יצאו מספר רב של מחבלים. חברי מועצת העיר מתארגנים למחאה "חוששים למשפחותינו"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 15/01/17 09:10 יז בטבת התשעז

בקרית ארבע מוחים: לא מעוניינים בנהגים תושבי מזרח ירושלים
cc by Ori, צילום: cc by Ori

קווי חברת אגד בקרית ארבע הוחלפו בקווי חברת 'אגד תעבורה' בה חלק מהנהגים הם תושבי מזרח ירושלים. חברי מועצת העיר בקרית ארבע מתנגדים למהלך וחוששים לחיי הנוסעים, כך פורסם הבוקר (א') בידיעות אחרונות.

בסוף השבוע הפיצו חמישה מחברי המועצה מכתב לתושבי העיר בו נאמר כי נהגי 'אגד תעבורה' המגיעים ממזרח ירושלים אינם רצויים.

"נאמר לנו שהנהגים החדשים של קווי היישוב הם תושבי ג'בל מוכבר, שועפאט, סילוואן וכדומה. אנו חוששים למשפחותינו. ראינו לצערנו דוגמה חיה רק השבוע" חברי המועצה התייחסו לפיגוע הדריסה הקשה שהתרחש בתחילת השבוע שעבר בסמוך לטיילת ארמון הנציב בירושלים. המחבל בפיגוע היה תושב ג'בל מוכבר כמו רבים מהמחבלים בפיגועים בשנים האחרונות בעיר.

"אנחנו לא רוצים שיעבדו פה מחבלים ושולחיהם", טען חבר מועצת העיר, ישראל ברמסון, אחד מחמשת החתומים על המכתב. "הבקשה שלנו היא לגיטימית. כשהנהג הוא ערבי תושב מזרח ירושלים שמתגורר במקומות כמו ג'בל מוכאבר ועיסווייה יש חשש שהוא 'בטעות' ייסע לחלחול או לחברון הערבית עם הילדים שלנו, ואנחנו לא רוצים שזה יקרה. הרי המחבל שרצח את החיילים בפיגוע המשאית גם היה עם תעודת זהות כחולה". חברת אגד תעבורה החלה לעבוד בקריית־ארבע לפני כשבועיים.

במכתב כתבו חברי המועצה כי תושבי קריית־ארבע דורשים ששירות צבאי או לאומי יהיה תנאי להעסקת הנהגים בקווים שפועלים בעיר, ושבימים הקרובים תחל עצומה במטרה ללחוץ על שר התחבורה ישראל כץ לפעול לשינוי הנושא. מי שמסתייג מהמכתב הוא דווקא ראש מועצת קריית־ארבע, מלאכי לוינגר, שמנסה לפתור את העניין לרווחת התושבים מול שר התחבורה.

דאגתם של תושבי קרית ארבע צמחה ככל הנראה על רקע מספר אירועים בשומרון בהם נהגי 'אגד תעבורה' סטו ממסלולם לכיון כפרים ערביים באזור כשעל האוטובוס נותרה רק נוסעת אחת. בחודשים האחרונים דיווחו תושבי השומרון על מספר אירועים כאלו אך באגד תעבורה מוסרים כי מדובר במקרה אחד בלבד בו הנהג טעה במסלול והסתובב באופן מיידי כאשר הנוסעת העירה לו.