בקרית אונו זועמים לאחר פרסום מודעות לא צנועות של חברת קסטרו

בקרית אונו זועמים בעקבות שלטי חוצות ומודעות של חברת קסטרו של דוגמניות בבגדי ים. הרב רצון ערוסי לכיפה: "זו בושה וכלימה ללא קשר לחינוך או לדת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/03/15 13:00 י בניסן התשעה

בקרית אונו זועמים לאחר פרסום מודעות לא צנועות של חברת קסטרו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

זעם בעיר קרית אונו בימים האחרונים בעקבות שלטי חוצות ומודעות של חברת קסטרו שנתלו בעיר, בהן נראות דוגמניות של החברה כשהן לבושות בבגדי ים לא צנועים.

"אנו תושבי העיר קריית אונו מבקשים להביע את הזעזוע הקשה בפגיעה הבוטה בכבוד האישה על ידי הפרסום של רשת החנויות 'קסטרו", נכתב במודעות שפורסמו ברחבי העיר, בין היתר במודעות שכיסו את השלטים של קסטרו. “אנו, דתיים, מסורתיים ואף חילונים תושבי העיר רואים בכך פגישה קשה ברגשותיו של ציבור שלם. הדמוקרטיה קובעת כי ניתן להביע את חופש הדעה והדיבור, אך בשום פנים ואופן לא במחיר פגיעה ברגשותיו של ציבור שלם.

"במעשה זה יש כדי להפר את האיזון והסטטוס קוו (הבלתי כתוב) שהתקיים בעיר זו עד לזמן זה, איזון שאפשר חיים מתוך הדיות וכבוד דתיים לצד חילונים. פרסום זה אינו מאפשר לנו את היציאה לרחוב ופוגע בשגרת חיים ובחינוך ילדנו. אנו פונים לעיריית קרית אונו שתפנה לאלתר לאחראים על פרסום השלטים המדוברים ותדרוש את הסרתם לאלתר!”, מסכמים התושבים, כשעל המכתב חתומים רבנים בעיר בראשם רב העיר הרב רצון ערוסי.

בשיחה עם 'כיפה' מבהיר הרב ערוסי כי לא מדובר דווקא במחאה דתית, אלא במחאה נגד החפצה של ציבור הנשים, אשר נפגע מפרסום כזה. “ללא שום קשר להיבט דתי או חינוכי יש בעיה מאוד מרכזית בסיפור. כבר בשנות ה-70 רצו לשווק מכוניות ופרסמו נשים במצבים לא נעימים, ואכן קמו ארגוני נשים ובצדק מחו על הפגיעה בכבוד האישה. פתאום כעת עושה החברה משהו מתגרה כדי לעשות פרסום לעצמה. משתמשים בגופה של אישה כמקדם מכירות. כל אדם באשר הוא אדם צריך להתקומם. זו בושה וכלימה ללא קשר לחינוך או לדת".

בעקבות המחאה הציבורית, שכללה בין היתר מאות תלונות על דף הפייסבוק של החברה, הודיעו בקסטרו כי הם יסירו את המודעות מהשכונות בהם התושבים התלוננו.

מקסטרו נמסר:

"בפרסומת בגדי הים החדשה אנו מציגים את קולקציית הביקיני של קסטרו - קולקציה צעירה, קולית וסופר צבעונית.

ולכן גם בחרנו לצלם את נוי והדר, כוכבות צעירות שמתאימות לרוח הקולקציה, באוירה קיצית, אופטימית וכמובן במיקום הטבעי - בחוף הים.

במקומות שבהם קיבלנו תלונות נקודתיות החלפנו את השלטים ובמקומם פרסמנו שלטים של קו הילדים של קסטרו.

מאחלים קיץ אופטימי ושמח!”

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן