בקרוב: רב ראשי אשכנזי לחיפה - מהציונות הדתית

סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן, התארח בחיפה מטעם הבית היהודי ונפגש עם ראש העירייה יונה יהב. בפגישה סוכם על מינויו של רב אשכנזי לעיר, משרה שאינה מאויישת מזה כשנתיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/13 14:10 ה בחשון התשעד

בקרוב: רב ראשי אשכנזי לחיפה - מהציונות הדתית

האם סוף סוף ימונה רב ראשי ציוני דתי לחיפה? סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן וראש עיריית חיפה יונה יהב, סיכמו השבוע יחד עם סגן ראש העיר שי בלומנטל (הבית היהודי), על מינויו של רב ראשי אשכנזי לעיר, זאת לאחר שנתיים בהן שירותי הדת בעיר התנהלו ללא רב ראשי אשכנזי.

"התרשמתי מהעשייה של אנשי הבית היהודי בחיפה", אמר הרב בן דהן, "ניצלנו את הביקור לפגישות ולקידום סוגיות חשובות המעסיקות את כלל תושבי חיפה ולטיפול בנקודות חיוניות למגזרים השונים. חיפה היא עיר מיוחדת שבה תושבים בעלי רקע שונה, החיים באחווה יפה ביניהם. זוהי זכות גדולה להיות מעורב בתרומה לקהילה כה חמה".

ביקורו של הרב אלי בן דהן, הינו חלק מסדרת ביקורי שרי ונבחרי הבית היהודי בעיר חיפה. לביקור זה קדמו החודש ביקורם של שר הכלכלה נפתלי בנט שהשתתף בכנס פתיחת מערכת הבחירות של התנועה בעיר, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, השר לענייני אזרחים וותיקים אורי אורבך, סגן יו"ר הכנסת יוני שיטבון וחברת הכנסת אילת שקד. ברשימה מציינים כי הביקורים מעידים על הקשר האישי והמפלגתי החזק שבין השרים וחברי הכנסת לבין אנשיהם בחיפה, העיר בה גדל ראש המפלגה נפתלי בנט.

”סוכם על הקמת בתי כנסת בשכונת רמת ספיר ובשכונת קרית שמואל", סיפר בלומנטל, "בסיור עם סגן השר בקרית שמואל סוכם כי המשרד יתמוך כספית בהקמת בית כנסת ומועדון עבור חברי הקהילה האתיופית. החלטנו כי נגייס מאמצים רבים לתמיכה בקהילה חשובה זו. אחד מבניה, בני ארמיאס, מורה בעל תואר בחינוך, מתמודד בעשירייה הראשונה של הרשימה בחיפה“.

"אנו המפלגה הדתית הגדולה ביותר בחיפה והקריות. בכך, אנו רואים מחוייבות מעשית, לתת ביטוי לערכי הלאום והמדינה, עבור ציבור שהוא רחב הרבה יותר, ממה שייצגנו עד כה. אם בעבר זיהו אותנו עם הציונות הדתית והמפד"ל, הרי שכיום, אנו משמשים פה גם עבור יהודים מסורתיים וחילוניים המאמינים בערכי היהדות. הפעילות שלנו היא כבר לא עניין של אשכנזים מול מזרחים“, אומר בלומנטל.