בקרוב: רב ספרדי לראשון לציון

למעלה משנה לאחר פטירתו של רב העיר הקודם, הרב יוסף עזרן ז"ל, נשלמות ההכנות לקראת הליך הבחירה. ככל הנראה ימונה חרדי לתפקיד

חדשות כיפה אורי פולק 08/09/11 09:13 ט באלול התשעא

בקרוב: רב ספרדי לראשון לציון
Wikipod,ויקיפדיה, צילום: Wikipod,ויקיפדיה

אתמול (ד') חשף יו"ר המועצה הדתית בראשון לציון, עו"ד אלון מליחי, כי במהלך הימים הקרובים יושלמו ההכנות להרכבת הגוף הבוחר למשרת רב העיר הספרדי בעיר. עם הרכבת הגוף הממנה יחל התהליך למינוי הרב הראשי הספרדי לעיר, למעלה משנה לאחר פטירתו של רב העיר הקודם, הרב יוסף עזרן ז"ל, מאז נותרה ראשון לציון ללא רב ראשי ספרדי.

בין המועמדים לתפקיד ניתן למנות בשלב זה את הרב שלמה לוי, ראש ישיבת ההסדר ברמת אליהו, רב שכונת אברמוביץ', הרב שמואל טולדנו ואף הרב אברהם יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף ומי שמכהן כיום כרבה של חולון. הרב לוי הינו המועמד הציוני-דתי היחיד לתפקיד, אלא שסיכויי הבחירה שלו - קלושים.

יו"ר המועצה הדתית בראשון לציון, עו"ד מליחי, מתכוון להשלים את מהלך המינוי עוד השנה, זאת לאחר שתמה שנת האבל על הרב עזרן ז"ל. "אפעל לבחירת רב ספרדי. הרב עזרן היה איש ענק, עיר כה גדולה צריכה שני רבנים, ספרדי ואשכנזי", אמר עו"ד מליחי, שציין כי כל המועמדים לתפקיד "ראויים וטובים" וכי "כל מי שראוי - שיתמודד".