בקרוב: קוד הלבוש הצנוע של משרד התרבות

אחרי שאמנית הורדה מהבמה בשל לבוש לא צנוע, החליטו במשרד לפרסם הנחיות ללבוש צנוע באירועים הממומנים על ידיד המשרד

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/08/16 12:18 כד באב התשעו

בקרוב: קוד הלבוש הצנוע של משרד התרבות
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנכתב יח"צ, צילום: אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנכתב יח"צ

משרד התרבות והספורט, בראשות השרה מירי רגב, החליטו לפרסם קוד ללבוש צנוע אשר יחייב את כל האמנים שיופיעו באירועים שהמשרד מממן ופורש עליהם את חסותו. זאת בעקבות תקרית שהתרחשה ביום שישי האחרון באשדוד.

ביום שישי נערך באשדוד מופע במסגרת פסטיבל 'לחגוגוסט', אותו אירגן משרד התרבות. ע"פ הפרסום ב'הארץ', המופע נעצר עקב צורת לבושה של זמרת בשם חנה גור שהופיעה על הבמה בלבוש קצר. לטענתה, בזמן הופעתה, ניגש אליה נציג מההפקה וביקש ממנה ללבוש בגדים נוספים וכשסירבה היא הורדה מהבמה.

במשרד התרבות הבהירו שאכן לבוש הזמרת לא היה הולם אך לא ברור מהודעתם אם הזמרת אכן הורדה מהבמה לפני הזמן או לא. "בפסטיבל לקחו חלק אמנים מהשורה הראשונה לצד אמנים ויוצרים מקומיים שקיבלו במה וחשיפה אל מול הקהל הרחב והמגוון. הפסטיבל יועד לכלל האוכלוסיה ומומן מכסף ציבורי. הופעתה של גור איננה מכבדת את כלל הציבור שהגיע לאירוע ולפיכך הורדתה מהבמה היתה הכרחית באם התרחשה ובאם לא".

בשל רצון אנשי המשרד לאפשר לכלל המגזרים וכלל האוכלוסיה לקחת חלק במופעים דומים הם החליטו על יצירת קוד לבוש מיוחד. "זהו בדיוק ההבדל שבין חופש הביטוי לחופש המימון. על כן, תצא הנחיה מסודרת לכלל גופי ההפקה הפועלים באמצעות משרד התרבות לוודא כי מדיניות זו ממומשת בכלל הארועים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן