בקרוב: סנקציות פליליות נגד רבנים שיערכו נישואין פרטיים

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, מקדם הצעת חוק חדשה שתאפשר לכלוא לשנתיים רבנים שיערכו נישואין פרטיים, בניגוד לחוק וללא דיווח לרבנות הראשית לישראל

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 28/10/13 16:07 כד בחשון התשעד

בקרוב: סנקציות פליליות נגד רבנים שיערכו נישואין פרטיים
יחצ, צילום: יחצ

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, מקדם הצעת חוק שתטיל סנקציות פליליות על רבנים שיערכו נישואין פרטיים. על פי הצעת החוק החדשה, יתאפשר לכלוא לשנתיים את מי שיעברו על החוק.

הסיבה להצעת החוק החדשה היא שסגן השר בן דהן נתקל במהלך השנים האחרונות במאות מקרים בהם רבנים שעורכים חופות וגירושים מבלי שהם מדווחים במערכת הרישום לנישואין הממלכתית, גורמים למצבים של עוגמת נפש לנשים רבות. כך למשל, גברים המסרבים לתת גט לנשותיהם מצליחים להינשא שוב בעודם נשואים למסורבות הגט וזאת משום שאין רישום מסודר ברבנות על נישואיהם, כאשר הם נישאים בנישואים פרטיים.

לפני מספר חודשים התקשר אב שבור של אישה שנותרה מסורבת גט ובעלה הצליח להינשא לאישה נוספת בנישואים פרטיים. גם הציגי המועצה הדתית, שהגיעו אל אולם החונות לא הצליחו למנוע בעד הרב המחתן לחתן את הזוג ונענו כי החוק אינו מעניין אותו אלא רק ההלכה היהודית.

לפיכך הורה בן דהן להכין הצעת חוק בנושא הסדרת סמכות עורכי החופה וקידושין, שתטיל סנקציות פליליות על כל העוסקים בנושא בלא הסמכה. ”מצב שבו עורכי חופות וקידושין אינם נותנים את הדין, מותיר נשים רבות במצב ללא מוצא שלא מאפשר להן לפתוח פרק חדש בחייהן, זאת בשונה מהבעל שנישא בשנית בניגוד לחוק ומותיר את האישה נשואה ללא יכולת להתחתן“, אומר הרב בן דהן, ”אני מקווה שהטלת סנקציות פליליות על עורכי החופות יגרום להם לחשוב פעמיים לפני עריכת החופה“.