בקרוב: הנחיות צניעות חדשות לבלניות במקוואות

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, מגבש נוהל צניעות חדש אשר יגדיר את תפקידן של הבלניות במקוואות בישראל - ויגן על הנשים הטובלות מפני שאלות אינטימיות מצדן

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 25/12/13 16:06 כב בטבת התשעד

בקרוב: הנחיות צניעות חדשות לבלניות במקוואות
אדוות, צילום: אדוות

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, נפגש השבוע עם קבוצת ”אדוות“, הפועלת לשיפור חוויית הטבילה במקווה. במפגש ביקשה הקבוצה לברר את מדיניות המשרד ביחס לנשים הטובלות במקוואות בישראל. במפגש סוכם כי אלה יהיו שותפות בכתיבת הנהלים החדשים של משרד הדתות בנוגע למקוואות.

במפגש חשף הרב בן דהן כי נוהל צניעות חדש להתנהלות במקוואות יפורסם בקרוב על ידי משרד הדתות. במפגש אמר הרב בן דהן כי בעקבות בקשתו, הוציאו הרבנים הראשיים מכתב, בו הם מבקשים לאפשר לטובלות לטבול לבדן. בפגישה סוכם כי קבוצת אדוות תוכל לתרום מניסיונה לנהלי המקוואות החדשים המתגבשים בימים אלה.

"מצוות הטבילה היא מצווה חשובה ואני שמח לראות נשים רבות שמתעניינות ויוזמות בנושא", אמר הרב בן דהן, "הדלת שלי פתוחה עבורכן ואנו נשמח ללמוד מניסיונכן האישי בתחום". ”אדוות“ העלו בפני סגן השר את נושא שכרן הזעום של הבלניות העובדות שעות ארוכות בשעות הערב וזה השיב להן כי "התחלנו תהליך של הכשרת הבלניות ואנו גם נשתדל לשפר את שכרן. חשוב לדעת שהאוצר, גם במקרה זה, לא שש לחלק כספים נוספים למערכת שירותי הדת".

סגן השר הציג למשתתפות בפגישה את הפעולות שהוא נוקט בנושא המקוואות, מיום כניסתו למשרד. הוא סיפר על הכשרת הבלניות ברחבי הארץ, ועל יום עיון שנערך עבורם בו הן הקשיבו להרצאות בנושא רפואה והלכה חשיבות צנעת הפרט וחוויית הטבילה האישית של כל אישה וכן את התכנון לשלב תכנים של מניעת אלימות כלפי נשים וזיהוי תקיפות מיניות.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן