בקרוב אצלכם: "תורת המלך 2"

גל המעצרים לא מרתיע את מחבריו של הספר "תורת המלך". הרב יצחק שפירא הודיע על הוצאתה לאור של המהדורה הבאה, שתתמקד בהתמודדות עם הפלסטינים בעזה

חדשות כיפה אורי פולק 28/06/11 18:09 כו בסיון התשעא

בקרוב אצלכם: "תורת המלך 2"
מתוך וידאו- הקול היהודי, צילום: מתוך וידאו- הקול היהודי

מהדורה נוספת לספר "תורת המלך" שהתיר אפשרויות מסוימות של הריגת גויים מפשע, תצא לאור בקרוב. מחבר הספר המקורי, הרב יצחק שפירא העומד בראשות ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, אמר היום (ג') לאתר האינטרנט "הקול היהודי" כי מעצרו של הרב דב ליאור הביא לעלייה משמעותית במכירות "תורת המלך" הקודם - 2,000 העותקים שהוצאו עד היום לאור - אזלו.

כזכור, המהדורה הראשונה של הספר "תורת המלך" עוררה סערה ציבורית ומשפטית. בספר נכתב בין היתר כי "כאשר אנו ניגשים לגוי שעובר על שבע מצוות והורגים אותו מתוך אכפתיות מקיום שבע המצוות - אין שום איסור בדבר". עוד נכתב כי "בכל מקום שבו נוכחותו של גוי מסכנת חיי ישראל מותר להורגו, גם אם מדובר בחסיד אומות העולם והוא לא אשם בכלל במצב שנוצר".

הרב שפירא ציין כי בכוונתו להוציא לאור בקרוב מהדורה נוספת של הספר, שתודפס בשלב ראשון בכ-1,000 עותקים ותתייחס בעיקר להתמודדות של לוחמים עם פלסטינים עוינים או חפים מפשע בגזרת עזה. "אנחנו מקווים שנוכל להציג איך על פי תורת המלך צריכה להיות ההתנהגות המעשית, כגון איך מתייחסים לבעיה שיש היום בעזה ובמקומות אחרים לפי ההלכה. לכתוב את הדברים בהירים וגם ליישם אותם", אמר הרב שפירא.