בצל הלחימה בעזה: צה"ל הציב מחסום כבד בחומש

בעוד חיילי צה"ל עסוקים בלחימה ברצועת עזה, בחרה החטיבה המרחבית שומרון להציב שער כבד בכניסה ליישוב חומש על מנת לעצור יהודים מלהגיע למקום

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/07/14 20:38 כד בתמוז התשעד

בצל הלחימה בעזה: צה"ל הציב מחסום כבד בחומש
מואז שומרון, צילום: מואז שומרון

בעוד חיילי צה"ל נלחמים בעזה, ועל רקע פיגוע ירי בצומת רחלים אמש (ב'), בו נפצע דוד רסט, בחרו הצבא להמשיך לפגוע בניסיונות לחזור ולהתיישב ביישוב חומש שבצפון השומרון.

סמוך לשעה 11:00 הגיעו כוחות הנדסה ואבטחה והציבור שער כבד בכניסה ליישוב חומש, זאת על מנת לנסות ולמנוע כניסה לאזור ולשבש את התנועה אל שטח היישוב.

"הבוקר סמוך לשעה 11.00 עסקנו כתמיד בלימוד במהלך סדר בוקר. לאחר ששמענו רעש של משאית וג'יפים ניגשנו לראות מה קורה ונדהמנו לראות משאית מנוף מלווה באבטחה צבאית מציבה שער סמוך לכניסה לחומש", מספר יהודה, אשר נמצא כעת בחומש.

בימים אלו ישיבת חומש מפיצה נייר עמדה ובו מוסבר כי הלחימה בדרום חושפת את היקף העוול המוסרי שנעשה עם פינוי גוש קטיף וצפון השומרון. בנייר העמדה מוסבר כי ההצדקה המוסרית ללחימה בעזה כיום, היא זו המנחה את הישיבה במשך שמונה שנות פעילותה. הישיבה קוראת לתיקון העוול המוסרי ולשוב לחומש תחילה.

במהלך השנה האחרונה אירעו מספר ניסיונות פינוי שנכשלו של ישיבת חומש מחומש, בצבא בחרו לבטל את עליית האלפים המסורתית לחומש בפסח כתגובה לאירועי יצהר וצה"ל אף הציב במשך מרבית שעות היממה כוח מג"ב בכדי לנסות ולמנוע את שהיית היהודים בחומש.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה: "חבל מאוד שעיקר מאמצי צה"ל באזור מופנים לנעילת חומש בפני יהודים. דווקא עכשיו כשמגורשי חומש נאלצים לציין 9 שנים לגירוש, בצל לחימה קשה בדרום. כאשר מגוייסים אלפי חיילים בצו 8 עוזבים את משפחותיהם ויוצאים מביתם, מוצא הצבא זמן לתקוע מסמר נוסף בנפשם של המגורשים. חומש הינה אחת מעוולות הגירוש ומצער מאוד שצה"ל מרכז כוחות בנושא מיותר זה , יש לרכז כוחות אך ורק בלחימה בעזה ובהגנה על תושבי מדינת ישראל".