בצלאל סמוטריץ לכיפה: נתניהו מנסה להאשים אותנו בכישלון המו"מ

בראיון ל"כיפה" מעריך ח"כ בצלאל סמוטריץ כי נתניהו מעוניין בממשלת אחדות ורוצה לגלגל על הבית היהודי את האחריות לכישלון במו"מ. לדבריו: "יש לנו קווים אדומים. לא נלך לקואליציה בכל מחיר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/04/15 15:26 יא באייר התשעה

בצלאל סמוטריץ לכיפה: נתניהו מנסה להאשים אותנו בכישלון המו"מ
דוברות, צילום: דוברות

"נוח לנתניהו לגלגל עלינו האחריות לכישלון במו"מ", אומר חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ בראיון ל"כיפה" על רקע הקשיים במשא ומתן בין הבית היהודי לליכוד. “להערכתי נתניהו מעוניין בממשלת אחדות והוא מנסה להאשים אותנו בכישלון במו"מ", הוא אומר.

סמוטריץ מספר על פגישה נוספת אתמול בלילה בין נתניהו לבנט, אך מבהיר כי "לא ניתנו לבנט התשובות לשאלות העקרוניות". לדבריו, “ההתנהלות של הליכוד לאורך כל הדרך מרמזת על רצון ללכת לממשלת אחדות. אני לא מקבל את הטענה לפיה נתניהו רוצה להתעלל בבנט וזו הסיבה להימשכות המו"מ. לא מדברים איתנו על הדברים העקרוניים - על המצב המדיני, על הסדרת מאחזים, על חוקי משילות ועוד. כשרוצים לסגור סוגרים, אני לא קונה את ההסבר האישי, שהוא רוצה להתעלל בבנט ולכן הוא מתעכב".

"להערכתי נתניהו רוצה לגלגל עלינו את האחריות לכישלון, אבל בסופו של דבר ברור שאם הוא יפנה למפלגת העבודה הליכוד ישלמו הרבה יותר. אם ילכו לממשלת אחדות זה לא יהיה בגלל שהתעקשנו לקבל אחריות על נושא הבדואים. הוא ילך לממשלת אחדות כי הוא לא מסוגל לעמוד בלחץ הבינלאומי ורוצה שכפ"ץ, כמו שהשתמש בעבר בברק או בלבני".

סמוטריץ מסביר כי דרישותיהם של הבית היהודי אינם מפתיעים, ועל כן כל התעכבות הינה מכוונת. “אין לנו שום דרישה הזויה והכל היה צפוי. אלו דברים שאמרנו כבר בהתחלת המשא ומתן, אבל אם הוא רוצה ממשלת אחדות הוא יעשה הכל כדי לטרפד את המו"מ איתנו. בסוף הוא יכניס את ש"ס ואת יהדות התורה ויאמר שהוא לא יכול לבנות ממשלה לאומית בגללנו".

"אני אשמח להתבדות, אבל אני לא אופטימי. זה יהיה עצוב מאוד אם תהיה ממשלת אחדות בסופו של דבר. עם ישראל אמר את דברו, ונתניהו יבגוד במנדטים שקיבל".

סמוטריץ מתייחס למכתב של חברי מרכז תקומה, בכללם גם ח"כ לשעבר אורית סטרוק, אשר קראו לכנס ישיבה של המרכז על מנת לקבוע קווים אדומים בעקבותיהם לא יכנסו חברי תקומה לממשלה. “אני מסכים איתם. הייתה אתמול ישיבת סיעה ונאמרו דברים ברורים באשר לקווים האדומים שלנו. הייתה הסכמה מקיר לקיר שהבית היהודי לא יכולה להיכנס לממשלה שמקפיאה בנייה".

"נשב באופוזיציה אם צריך. לא נלך לקואליציה בכל מחיר. יש קווים אדומים שאסור לחצות ונתמודד גם באופוזיציה. נחזור שנתיים מאוחר יותר חזקים הרבה יותר", הוא אומר, ומתייחס לתיק החקלאות אשר על פי הפרסומים מיועד לאורי אריאל. “תיק החקלאות אשר אותו מציעים לאורי אריאל הוא לא רציני. מגיע לנו הרבה יותר. החקלאות הוא נושא חשוב מאוד, אבל התיק חלק מאוד היום. הקרקע שייך לרשות מקרקעי ישראל, המים בתשתיות. לא ניתן לעשות כלום בתיק במתכונתו הנוכחית. לכן צריך לבקש את התיק לפיתוח הנגב והגליל, נושא הבדואים והחטיבה להתיישבות".

"אמרנו לאחר תוצאות הבחירות שזו הייתה טעות לחזק את הליכוד כפי שנעשה. מה היה קורה אם היינו מקבלים ארבעה מנדטים נוספים? הליכוד עדיין היה מקבל מנדט להקים ממשלה ואנחנו היינו עם כוח והשפעה משמעותיים הרבה יותר. אבל אנחנו עברנו הלאה, ומקווים שתקום ממשלה טובה. אם לא, נחזור מחוזקים מהאופוזיציה".